Parijs

Ik downloadde Parijs met omgeving maar het blijkt dat Parijs binnen de perephirique (rondweg) niet in gedetailleerde versie beschikbaar is. Ontbreekt die kaart op garmin.openstreetmap.nl?
Ik gebruik een Montana 650t. Als ik in Basecamp kijk zie ik geen details, als ik openstreetmap inzoom zijn de straten er wel.
Thibaud

Klopt, er zit een bug in Lambertus’ script waardoor de Parijse tiles niet worden gerenderd.
Voorlopig zal je het met een van de andere Garmin kaarten moeten doen, http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Map_On_Garmin/Download en het garmin topic http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=2625 in de gaten houden.

Ik heb geen bugs kunnen ontdekken in mijn script en denk zelf dat het iets met Mkgmap van doen heeft, bijvoorbeeld door deze bug die net gefixed is:

Het zou ook kunnen dat de zware belasting van de server tijdens het renderen van de tiles de problemen veroorzaakte (het trad voor het eerst op nadat de belasting op de site enorm toenam). In dat geval zou het bij de volgende versie ook opgelost moeten zijn omdat de belasting nu verdeeld is over twee servers.

Even afwachten nog.

Lijkt me toch echt niet door mkgmap te zijn veroorzaakt, want de Parijse tiles bleken ergens in de States en Zweden te zitten…

Nu is het op 17 augustus, ruim 2 weken later dus, nog steeds zo. De bewuste tiles zijn ook niet te selecteren zie ik nu. Zoom maar eens maximaal ion en je ziet dat die 2 tiles een andere kleur hebben en niet geselecteerd kunnen worden.
Als ze ergens staan, hoe kom je daar achter en heeft het zin om ze daar te selecteren? Lijkt mij niet want ze staan dan niet voor niets ergens anders, misschien omdat de coordinaten fout zijn?
Hoe kom ik nu aan deze tiles van Parijs?
Thibaud

Op dit moment kom je nog niet aan de tiles van Parijs. Het is terecht dat de vakjes rood zijn en dat je ze niet kunt selecteren. De vorige situatie waarbij willekeurige andere tiles voor Parijs tiles werden aangezien was in mijn ogen zelfs nog slechter omdat je wel het idee kreeg dat je de Parijs tiles zou kunnen krijgen.

Hoe dan ook, er wordt op dit moment een nieuwe kaart gemaakt waarin het Parijs probleem -hopenlijk- is opgelost. Of het echt zo is moet ik nog ontdekken maar de oorzaak is in iedergeval gevonden, nu is het nog afwachten of de implementatie ook klopt. Deze nieuwe versie zou vandaag beschikbaar moeten komen.

Edit: de update is met de laatste stappen bezig (matchen van landen). Daarna moet de update nog verspreid worden over de servers.

Edit: nieuwe versie inclusief Parijs staat online.