OsmAnd Update 3.3 van Maart 2019

Na deze update OsmAnd is het niet langer mogelijk om de kleur van de Tracks in te stellen. Ze blijven diep zwart. Ik heb een Samsung Galaxy S4. Enig idee ?

Geen idee, ik kan nog steeds de kleuren instellen (maar heb geen Samsung).

Bedankt voor je feedback Ligfietser :slight_smile: Ik kan altijd nog het *.apk bestand van de vorige versie omlaagladen want die staat nog op hun site. Dat alle Tracks voortaan zwart zijn is niet onoverkomelijk, maar ik vond paars mooier. Jammer maar helaas.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van andere mensen met OsmAnd op een Samsung.
Thx again
Gys

Ik heb even gekeken,

Versie: 3.3.4
Op: Samsung S9

Inderdaad de track is standaard zwart, maar ik kan hem wel aanpassen.
Menu ► Mijn Plaatsen ► GPX tracks ► Selecteer de track ► Kleur

Geniaal Commodoortje dat werkt :slight_smile:

Ik gebruikte altijd Menu => Dashhboard => Tab Track => “Toon op de kaart” en “Kleur”
hebben allebei geen enkel effect. Ook niet als je die keuzes een paar keer heen- en weer klikt.

Hartelijk dank voor je feedback
Gys

Bij mij werkt dat nog steeds. En je kan ook via Kaart instellingen->GPX tracks->GPX stijl de kleur aanpassen

Bedankt ligfietser. Die had ik nog niet ontdekt.
Erg nuttig om gewoon de standaard in te stellen want dan hoef je het niet telkens te veranderen, duh :frowning:

Het was me wel al vaker op gevallen dat er in OsmAnd heel veel wegen naar Rome leiden.
Nu moet ik alleen nog ff onthouden om een andere weg te proberen als er eentje niet, of niet meer werkt.
Thx again
Gys

Dat moet je niet onthouden. Dat gaat geheid mis op een cruciaal moment.
Er zijn diverse notitie programma’s en apps waar je dat in kunt aantekenen. Zelf gebruik ik Evernote, maar zijn vast nog wel diverse anderen te vinden, gratis of betaald.

Op 30-Jul-2019 is het na een nieuwe update weer onmogelijk geworden om de kleur van de Tracks te veranderen. Ik denk dat ik er achter gekomen ben waar dat aan licht.

Ik maak een Route in BaseCamp en zet die dan om in een Track. Deze Track laad ik vervolgens in OsmAnd. Daar kan de kleur van de Track niet meer veranderd worden. Dat ligt niet aan OsmAnd maar aan de Headers van de BaseCamp Track.

Als ik de Headers van een (willekeurige) OsmAnd Track over de Headers van een BaseCamp Track heen copieer, dan is die gecorrigeerde Track in OsmAnd te zien en kan ik de kleur veranderen. Die gecorrigeerde Track ziet er dan zo uit :

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes' ?>

](http://www.topografix.com/GPX/1/1/gpx.xsd>)

BaseCampTrack




4.43359375


4.2890625

.
.
.

hth
Gys