OSM Nieuwjaarsborrel 22 januari in Utrecht

Op zondag 22 januari wordt in Utrecht de nieuwjaarsborrel voor OpenStreetMap georganiseerd. Deze is in samenwerking met OSGeo.nl. Dit is het lokale chapter (i.o.) van de Open Source Geospatial Foundation, een wereldwijde organisatie die het gebruik van open source software op geo-gebied propageert. Diverse mensen zijn actief in beide organisaties.

Vanaf 13:00u ben je al welkom. De exacte locatie van de borrel wordt nader bekend gemaakt, maar reserveer alvast een plek in je agenda. Het is een uitstekende gelegenheid om je medemappers te ontmoeten!

Groeten,

Frank

ik wil graag een plek reserveren!

Ik weet niet precies wie de organisatie in handen heeft, maar wil diegene die de locatie uitzoekt rekening houden met aanwezige muziek.
Laatst in Baarn was er in het café niet te praten met die luide muziek.
Het is juist leuk op tijdens deze gelegenheid met groepjes te kunnen converseren.

De locatie is bekend: Lofen, Domplein 17, Utrecht.
Je kunt je hier aanmelden, maar dat hoeft niet.

V.w.b. muziek: geen idee. Edward en Just vormen de organisatie. Just was ook in Baarn, maar Edward was de locatiescout.

Groeten,

Frank

'k ga proberen van de partij te zijn!

Samen met de OSGeo jongens en meisje was er een behoorlijke opkomst van 20-30 mensen.

Veel nieuwe gezichten voor mij. Eindelijk Frank Steggink (van de 3DShapes import) ontmoet en ook ZMWandelaar (1.5 jaar te laat, wat me terrecht met een knipoog kwalijk werd genomen). Uitgebreid de manager van de fietsrouter van de Fietsersbond gesproken en gebrainstormd met Skinkie/Stefan over technische hobbels in de nieuwe OV-router (of verklap ik nu iets?).

Na afloop met nog 10 man en vrouw gegeten waarbij onderandere het vandalisme van Google aan bod kwam (iets exacter: externen die bij Google werkten) en rond 8 uur weer op de trein terug naar huis.

Al met al een geslaagde middag/avond met dank aan OSGeo voor de borrel (La Chouf is lekker!).

Misschien maar ik ben wel meteen geinterreseert. een ov-router? maar is de dienstregeling informatie niet beschermt, en wat houd dat in. een openov-planner zou hoe dan ook zeer handig zijn, omdat nu de overstaptijd vaak zo ruim wordt gerekent op www.9292.nl dat haalbare overstaproutes niet worden weergeven. Met openstreetmap zou de looptijd van peron tot (bus-)peron veel precieser kunnen worden weergeven. Maar dat is alleen maar wat ik even zo snel van dat zinnetje maakt.

Wat is deze nieuwe ov-router? (het is toch OPEN-streetmap voor de draad ermee. Haha als je niets kan zeggen begrijp ik het hoor maar je maakt mij wel nieuwsgierig)

Stefan en ik hebben het uitsluitend gehad over de technische problemen die ontstaan wanneer een goedkope server van alle (Connection??) bussen elke 10 minuten een positie update moet verwerken plus aankomst en vertrek momenten bij bushaltes en meer van dat soort zaken. Dat is kort samengevat een uitdaging vooral als de database na elke transactie een forced flush doet naar de harddisk, het schaalt namelijk voor geen meter.

Wat de eventuele status is van een compleet werkende router inclusief dienstregeling weet ik niet. Maar Stefan verklapte (geloof ik) dat er maandag een announcement gedaan zou worden, maar ik zie nog niks op de osm.nl blog staan. Nog even geduld dus…