OSM kaarten hernoemen.

Bedankt voor je snelle reacties, ligfietser.

Ja, ik zal het het vermoedelijk niet diep genoeg hebben uitgespit, hoewel ik toch al veel heb gelezen.
Mogelijk las ik enkel teksten welke oudere toestellen betreffen, of was ik door de tegenstrijdigheden verward.

Ik probeer het dan aldus (opnieuw ?) ; het komt mij voor dat voorheen te hebben getest op de manier zoals je het verduidelijkt. Als het zodanig eenvoudig is, dan moet dat hier zonder moeite ook kunnen lukken. Ik hoop volgende week tijd te hebben om hier verslag te geven (tevens met wat screenshots).

Dat de map ‘garmin’ of ‘Garmin’ noemt kan toch geen verschil maken veronderstel ik.
Beide schrijfwijzen kwam ik tegen op internet “literatuur”

Terzijde :
Je zal begrijpen dat ik wat onzeker ben met de twee korte vertalingen die ik maakte voor de WiKi.
Ik vertaal maar zo goed als in de mate dat een originele tekst voor mij duidelijk begrepen wordt.
Worden nieuwe edits nagelezen ?

Garmin met of zonder hoofdletter maakt niet uit nee, dat moet gewoon lukken en anders installeer je de Javawa Devicemanager om te checken of alles klopt. Daarmee kan je de omschrijving ook nog eens aanpassen als die niet duidelijk is.

Wb wikipagina’s hangt dat af hoevaak ze worden bezocht en door wie, het is zeker niet het geval dat alle wiki pagina’s gemodereert worden.

Mijn excuses Wasbeer om je topic in te palmen. Ik durf veronderstellen dat detail discussie volledig in dit kader past. Ik probeer orde te herstellen in de huidige chaos ; nuttige informatie kan mogelijk naar voor komen voor iedereen.

Om verder in te gaan op het vorige :
Het verschil tussen de beide schrijfwijzen ‘Garmin’ en ‘garmin’ kan misschien nuttig worden aangewend
Ik probeer dit nu zo: Op het device GPSmap-62s interne geheugen is het ‘Garmin’.
Op het microSD kaartje is het ‘garmin’.

Aldus is er geen twijfel mogelijk in Windows Verkenner als men de toestand gewoon wil bekijken.

Met JavaWa DeviceManager (jdm)

Eerdere experimenten hebben volgende toestand meegebracht.
Momenteel wordt op de beide geheugens identiek dezelfde compositie OSM-kaart gedetecteerd (stukje rond Keulen in Duitsland) dat hernoemd is tot D_Köln.img.

Dit geeft een foutmelding omdat kaarten welke identieke kaartsegmenten bevatten als in andere kaarten aanwezig zijn, voor problemen zorgen (al zijn die kaarten in gescheiden geheugens opgeslagen).

Geen probleem, dan een van beide maar verwijderen, ware het niet dat in het jdm menu de optie verwijderen gedimd staat voor deze kaart. Jdm beoordeelt zelf om het verwijderen niet toe te laten.

Beide OSM kaartbestanden (in ‘Garmin’ en ‘garmin’) zijn niet write-protected in Windows.
In jdm worden beide D_Köln.img aangeduid met SLOT icoontje “alleen-lezen”.

De vraag :
Mag ik er van uit gaan dat ik het exemplaar D_Köln.img uit de ‘Garmin’ mag verwijderen gebruik makend van Verkenner ? Daar waar men anders aanbeveelt om het beheer best alleen aan jdm toe te vertrouwen ?

Bedenkingen:
In de map ‘Garmin’ staan hoofdzakeleijk zaken neergepoot door Garmin zelf. Ik wens daar alles uit weg wat van OSM is bijgekomen. Garmin durft wel eens ALLES wissen bij updates, hun eigen product Topo Benelux product inkluis !

Bedankt.

Ja, met de verkenner mag je gerust de img bestanden wissen, dat kan geen kwaad.