Geheel toevallig stuitte ik op project info omtrent: Opwaardering Maaslijn.
“ De provincies Limburg, Noord-Brabant en Gelderland en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hebben besloten om de Maaslijn samen met ProRail te elektrificeren. Zo zorgen we er gezamenlijk voor dat Arriva een betrouwbare dienstregeling kan rijden. Daarvoor moet de spoorlijn worden aangepast. De maatregelen hebben als doel het reizigersvervoer op de Maaslijn te verbeteren en te verduurzamen.
Het hele traject wordt voorzien van bovenleiding en een aantal onderstations. Daarnaast wordt er op vier plekken langs het bestaande spoor een extra spoor aangelegd. Ook worden op verschillende plaatsen de bogen in het spoor ruimer gemaakt, zodat de treinen hun snelheid kunnen behouden en niet meer hoeven af te remmen. Verder wordt de veiligheid van ruim 20 overwegen verbeterd.”
Heeft iemand van de OV-specialisten interesse in onderstaande info?
Infobron ProRail en tevens verdere detail info
Bouwapp info van uitvoerder: Swietelsky Rail Benelux BV