opmerking over fietspad in Belgie

Vorige week fietste ik vanaf Spa naar het noorden.
In mijn Garmin etrex 30 de OFM (Europa_w2014) die mij keurig de weg wees.
totdat…het fietspad eindigde in een erg steile helling van 4 meter…zo de provinciale weg op.
N50 29.990 E5 53.985
Mogelijk wordt hier binnenkort een brug over de weg gelegd, en zo het fietspad vervolgd.

Dat denk ik niet…Dat blijft nog jaren zo… Ik heb er incline = 30% op gezet. Dan krijg je een gevarenbord steile helling.

je gaat in ieder geval vliegen op die plaats. De Ravel…

https://www.google.nl/maps/place/Domaine+de+Nivez%C3%A9/@50.499051,5.89944,3a,75y,96.51h,78.65t/data=!3m4!1e1!3m2!1s8U7cZEbfDLeWjyMpHb3YAQ!2e0!4m2!3m1!1s0x47c0624a5efe7eef:0xc46ef126a5e20145?hl=nl

In ieder geval is het al een aantal jaren zo. Ik ben een paar jaar terug ook al eens op deze kloof gestoten. Echt bizar. We zijn er langsgekomen, maar vraag me niet hoe.

Het fietspad houdt gewoon op en als je even niet oplet, lig je midden op de provinciale weg.
Ik heb al mijn tassen van de fiets gehaald en heb die stuk voor stuk langs een modderpad naar beneden gebracht.
Tenslotte de fiets en beneden alle tassen weer aan de fiets.
Avontuurlijk :stuck_out_tongue:

Aangezien je daar recent gefietst hebt Hapipiko, hoe zou je het fietspad kunnen beschrijven zoals het er nu bij ligt (afgezien van dat stukje modderpad), is smoothness=horrible niet meer van toepassing, zoals je op forum.gps.nl aangaf?
Is surface=gravel (grind, slecht begaanbaar voor vakantiefietsers) juist of is dit nu fine_gravel (goed geplaveid) of zelfs asfalt?

@ ligfietser,

Het fietspad is goed geasfalteerd, en ongeveer 2,5 m breed.
geen gravel of klei. Ook geen oneffenheden, een prima fietspad.

Dat stukje modderpad op het eind is een steile helling naar beneden, waar je op de provinciale weg uitkomt. (zie google link hier boven)
Ik heb overigens ook een spoor. (.gpx bestand) ’ fietspad stopt’ zojuist ge-upload.
Het is een merkwaardig spoor, omdat ik ook pech heb gekregen, door politie van Surister naar een fietsenmaker ben gebracht :slight_smile: en vandaar (deels) opnieuw de route heb gereden.
Het deel, waar dit fietspad in voorkomt is de gefietste route vanuit Spa naar het noorden.

Bedankt Hapipiko, heb het aangepast.