Openwandelkaart

Weet iemand wie de kaarten openwandelkaart.nl en openfietskaart.nl beheerd? Ik heb namelijk 2 feature requests, maar kon voor beide kaarten geen trac vinden.

1. Is het mogelijk om op beide kaarten ook de wegen gemarkeerd met highway=path te renderen? Vooral voor de wandelkaart lijkt me dit essentieel, aangezien veel wandelroutes door natuurgebieden over bospaden loopt.
  2. Is het mogelijk om kleuren te geven aan wandelroutes (gemapped als gerelaties). Wandelnetwerken (en lokale wandelroutes) zoals http://openwandelkaart.nl/?zoom=16&lat=52.23457&lon=6.86888&layers=B000FTFTTF zouden er dan heel wat overzichtelijker uitzien. De kleur van de route zou je bijvoorbeeld aan kunnen geven met een tag: color=red|blue|orange|…
  3. Op de wandelkaart verdwijnt de permalink onder het RD coordinaat.

that’s me
ik zet het op de todo lijst, morgen eens naar kijken (als niemand me voor is…)

Een opmerking daarbij: gebruik “colour”, niet “color”.

En zoals altijd bij het gebruik van kleuren, als er overlappende routes zijn (en dat zijn ze vaak genoeg) is het lastig te visualiseren (binnen de capaciteiten van de renderer).

Gelukkig is dat in Mapnik2 niet meer een echt probleem. Daar kun je verschillende kleurlijnen naast elkaar renderen en dus overlappende routes gezamelijk renderen.

Om routes echt zo te renderen is nog veel meer nodig hoor…

Hallo, Ik zei niet dat het makkelijk was. Ik weersprak dat het onmogelijk was. Ik ben (nog geen) render specialst, maar daarvan lopen er wel een aantal van rond in onze community.

Het resultaat kan echter wel heeeeel gaaf worden.

Nu zit niet alleen #180 nog niet in mapnik2, maar is je genoemde mapy.cz voorbeeld ook nog niet eens mapnik.

Je voorbeeld toont wel precies aan wat de moeilijkheid is. Het is niet alleen een kwestie van een gekleurd lijntje naast de weg tekenen, maar ook goed overweg kunnen met meerdere routes over die weg. Die worden bij mapy.cz op verschillende afstanden van de weg getekend, en op plekken waar de routes bij elkaar komen cq elkaar verlaten ziet het er ook nog goed uit.

Dat los je echt niet op met #180 alleen.

Nee, het zit inderdaad nog niet in de Trunk, maar de patch kun je al wel gebruiken. De eerste experimenten kunnen starten.

Be optimistic. Renderers heaven is coming up :wink:

update : ik heb gisteren nog even gekeken, maar door ontbrekende rechten op de productie bak nog niks kunnen doen.

Ook dat nog niet, want we draaien nog geen mapnik2, en dus ook geen trunk. Misschien wel een idee om mijndev te converteren.

@Ldp: Ik ben heel benieuwd welke prachtige nieuwe eigenschappen we nu tijdens het renderen gaan krijgen. In het verleden zijn er helaas te vaak mapping beslissingen genomen omdat het anders niet op de kaart zichtbaar te maken was. (om de lieve vrede ga ik geen voorbeelden noemen).
Natuurlijk kunnen en hoeven deze beslissingen niet terug gedraaid te worden, maar ik hoop wel dat door de nieuwe mogelijkheden van Mapnik2 er wel een boost zal komen in de ontwikkeling van hoe we bepaalde objecten mappen.