OpenStreetMap-kokoontuminen kesällä 2010?

No, ensi kerralla voikin sitten jo pitää vähän virallisemman oloisen miitin johon voisi miettiä vähän keskusteluaiheita etukäteen. Nythän tämä oli aikalailla tutustumista ja vapaamuotoista höpöttelyä.

skela: itse suhtaudun positiivisesti järjestäytymiseen, mutten taida itse hirveästi ehtiä.
hyrava: olen samaa mieltä. Vaikkei mitään varsinaisia tuloksia syntynyt oli miitti silti hyvä tapa tutustua ihmisiin.

Laitoin kuvan osoitteeseen http://www.flickr.com/photos/51734227@N05/4826571309/ mutta onnistuin missaamaan yhden nimen. Käsittääkseni vasemmalta oikealle tuossa on Tuntematon, skela, hyrava, SLi, Caballista, Tolstoi21, user_4142, lindi – menikö oikein? Kuka olikaan tuo tuntematon automaatio- ja systeemitekniikan laitoksen opiskelija? :wink:

Tuota yhdistymistä on kannattanut moni - irkissä itse asiassa on pohdittu sääntöjä ja nimeä yhdistykselle. Homma oikeastaan kaipaa enää ideoita / perustamista / jäseniä. Facebookissa on ryhmä “Avoin paikkatieto” ( http://www.facebook.com/group.php?gid=321944254475&ref=search ) mihin on liittynyt porukkaa mukaan. Tietojeni mukaan mitään ei ole lyöty lukkoon - oikeastaan kunhan sovitaan säännöt + kutsutaan porukkaa kasaan + rekisteröidään yhdistys niin olemme järjestäytyneet.

Tiedän, että kaikki eivät ole facebookissa. Jutteluun on hyvänä keinona myös irkki ( irc://irc.oftc.net/osm-fi ) ja tämä keskustelupalsta. Ensi miitissä voidaan sitten jutella järjestäytyneemmin vaikka yhdistyksestä - tämä miitti nyt oli enemmän tutustumista. Parempi rakentaa verkossa yhdistystä kun on tavannut ihmiset irl.

Minä.

Nyt lomaillessa 3G alueen ulkopuolella (pelkkä GPRS yhteys - toimii JOSMin kanssa yllättävän hyvin) en ole pätkimisen vuoksi irkissä, enkä liity naamakirjaan, jos minua ei siihen velvoiteta. Pyrin myös säilyttämään jonkin asteisen anonymiteetin netissä. Siksi kannatankin yhdistystystä, jonka taakse piiloutua. Eli jos jotain konkreettista, niin infotkaa tännekin.

Yhdistys voisi ottaa yhteyttä esim. maanmittauslaitokseen, joka löydettyään konkreettisen neuvottekumppanin saattaisi ihannetapauksessa vapauttaa ortokuvat editointipohjaksi. Julkishallinnossa on jonkin asteinen paikkatiedon vapauttamisbuumi, johon kannattaisi iskeä…

Hmm. Mulla lukee tuossa “You are currently subscribed to this topic” mutta en silti ole saanut mailia noista viesteistänne. Arvaanpa, että syy on siinä, etten ole asettanut sähköpostiosoitetta :slight_smile: