OpenStreetMap Foundation og valg

Er det noen her som følger med på OSM Foundation (OSMF)?

Jeg har ikke gjort det, men i går kom jeg over en tekst (via WeeklyOSM) som gjorde at jeg tenkte at flere nok burde begynne å følge med.

Neste valg av styremedlemmer til OSMF er 12. desember, og teksten advarer om at ting går i feil retning for tiden. Den er skrevet av en jeg ikke aner noe om, så jeg vet ikke hvor alvorlig jeg skal ta advarslene han kommer med, så det er også noe jeg ønsker å høre med dere om hva dere tenker om.

I teksten skriver Christoph Hormann blant annet:

Så dette høres jo ganske ille ut. Det skal sies at han også har noen gode ord å si om det nye styret i OSMF, men jeg trakk ut det verste.

Som sagt vet jeg ikke hvor mye jeg kan stole på dette eller ikke, det vil alltid være folk som klager og overdriver problemene. Kanskje Cristoph er en crank for alt jeg vet, jeg er godt kjent med at sånne figurer kan gjøre mye skade gjennom å rope opp om at himmelen faller.

Men jeg tenkte det var verdt å snakke om dette her i det norske miljøet. Er ting så ille som han skal ha det til, eller i nærheten? Er det noe vi bør gjøre for å bedre situasjonen? Hva bør vi tenke på fram mot neste valg? Osv…