OpenPoiMap: Mapquest vereist developer key

Sinds gisteren vereist Mapquest een developer key.
Het resultaat daarvan is dat het opstartscherm nu alleen maar tegeltjes laat zien die naar deze pagina verwijzen.

De workaround (totdat ik een nieuwe versie online heb) is om handmatig een van de 2 andere layers te kiezen (hikibike of mapnik).
Overigens is/was openpoimap ook onbereikaar (vermoedelijk een serverfout), maar in dat geval is taglocator.nl wel altijd bereikbaar.

Bedankt voor de update, die layer zat ook in de BTM, heb 'm maar eruit gehaald want er zijn genoeg alternatieve layers die (vooralsnog) gratis zijn. Geen idee wat die 15,000 transactions/month in de gratis versie inhoudt…

Ik vraag me af hoe vaak hikebike update … Ik mis dingen die al een jaar in OSM staan.

openstreetmap.de heeft een paar mooie lagen, en een mooie fietsvariant.

Ik heb een tijdje geleden de Positron / Dark Matter laag van CartoDB toegevoegd, zodat de gekleurde layers goed contrastreren tegen een donkere of lichte achtergrond:
https://carto.com/location-data-services/basemaps/

JDM en GMTK hebben er ook last van. Daar wordt ook hard gewerkt aan een oplossing.

OpenPoiMap versie 1.27 is in de lucht.
Als standaard laag heb ik nu Mapnik staan, maar twee andere lagen zijn ook beschikbaar.

Blijkens deze info stopt MapQuest sowieso met ondersteuning van de Javascript API in 2018, en zou je een overstap naar bv. Leaflet moeten maken.