In december 2014 begon ik met de ontwikkeling van openpoimap (dat toen nog taglocator heette) in een tijd dat OSM er totaal anders uitzag dan nu. Vooral het feit dat POI nauwelijks zichtbaar waren op de standaard kaart maakte de behoefte aan een tool waarmee je die wel zichbaar kon maken, groot.
Uit die begintijd is dit artikel lezenswaardig, en met name de daarin aanwezig link naar eerdere forumberichten schetst een historisch (en soms hysterisch) beeld van OSM in 2015!
Inmiddels zijn we veel verder gekomen, ik krijg nog steeds vragen van mensen over deze tool, er worden nog steeds aanpassingen gedaan aan de sourcecode die op Github staat, en inmiddels zijn we aan versie 1.29e.
Het was belangrijk dat openpoimap makkelijk toegankelijk was en dankzij de ondersteuning van Stefan de Konink werd het programma op Oxillion gehost.
Dat had wel de consequentie dat voor iedere update ik Stefan in moest schakelen, iets waar hij gelukkig vaak binnen 10 seconden op reageerde!
Maar makkelijker werd het toen bleek dat ik de source van openpoimap ook rechtstreeks vanaf Github kon publiceren en dat Stefan alleen nog één keer moest zorgen dat er naar de juiste source op Github werd verwezen.
Dat proces is nu voltooid (ik kreeg al meldingen van gebruikers dat het programma niet meer werkte, omdat er een omschakeltijd van 24 uur zat tussen de beide systemen).
Een uitgebreide wiki is voor het programma ook beschikbaar.
Kortom, openpoimap leeft nog!