Open Street Map - wydruk mapy oraz umieszczenie jej w mieście i lasach

Witam wszystkich,

Gdyński Zarząd Dróg i Zieleni chciałby wykonać mapy terenowe (miejskie i leśne), które będą opierały się na mapach OSM.
Będzie to wycinek mapy OSM podstawowej (z naniesionymi szlakami), legenda i ewentualnie jakieś informacje lokalne.

Pytanie czy wystarczy jedynie umieszczenie atrybucji czy w takim przypadku trzeba zrobić coś więcej? Czyją zgodę trzeba mieć? Z kim się kontaktować?
Wiem, że pytanie trochę amatorskie ale jestem trochę zielony w temacie więc z góry dzięki za wyrozumiałość. Wszelkie informacje w tym temacie będą dla mnie bezcenne.

Serdeczne dzięki!

Na mapie ma być jasno i wyraźnie zaznaczone pochodzenie mapy (danych mapowych). Tylko tyle. Z nikim nie trzeba się kontaktować ani uzyskiwać jakiejkolwiek zgody :slight_smile:

BTW. Nasz projekt nazywa się OpenStreetMap, a nie Open Street Map :slight_smile:

Ups, Sorki :slight_smile: Dzięki Zbigniew za odpowiedź. Czyli można i nie trzeba się niczego obawiać?

http://openstreetmap.org.pl/o-openstreetmap/wykorzystanie-mapy/warunki-licencyjne/

Ok, no to super. Dzięki jeszcze raz!

Jeśli to będą mapy drukowane, to będą musiały mieć dwie atrybucje: dotyczące danych oraz kafelków.

Tylko jeśli tych kafelków domyślnej mapy się używa.

I tak zrozumiałem fragment “będzie to wycinek mapy OSM podstawowej”.

Co szczerze jest niekoniecznie dobrym pomysłem. Jest jasno powiedziane, że to styl przeznaczony bardziej dla maperów i jest wynikiem szeregu kompromisów. Żeby zrobić dobrą drukowaną mapę, trzeba się minimalnie postarać. Dobrać kolory czytelne w druku, uprościć i zgeneralizować jeśli trzeba, własnoręcznie poprawić rozmieszczenie etykiet. Nie jest to raket sajens i nie musi wymagać nie wiadomo jakich nakładów czasu, niemniej automagicznie mapa się nie “zrobi”.

@Rico: