Open data Zwolle

Dag allen,

Mijn naam is Floris Nijhuis ik ben nu een tijdje actief op Openstreetmap maar niet op het forum. Nu kwam ik tot de ontdekking dat de gemeente Zwolle een open data portaal (link) heeft met voor OSM interessante gegevens. Zo is er een dataset met alle bomen (Ruim 70.000!) ook zijn er datasets met allerlei voorzingen bijvoorbeeld: geldautomaten, apotheken en brievenbussen. Nou was ik benieuwd of het mogelijk is om bepaalde dingen te importeren. De vraag is dan wel of dat gezien de licentie kan en hoe de datasets zich verhouden tot de bestaande data. Ik heb zelf geen ervaring met het importeren of het gebruiken van open data dus ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Floris Nijhuis

Welkom op het forum Floris. Goed dat je het hier meld.
Over de licentie lees ik wel iets waarvan ik vermoed dat het niet OSM compatible is maar ik ben geen licentie expert. Hopelijk kan een andere daar meer over zeggen. In de PDF waar naar verwezen wordt lees ik dit "

De gemeente Zwolle stelt data ter beschikking op basis van zogenaamde Creative Commons-licenties
.
“Met een keuze uit zes (gratis) beschikbare standaardlicenties bepaalt de auteursrechthebbende in welke mate zijn of haar werk verder verspreid mag worden, en onder welke voorwaarden dit mag.

Voor de data van de Gemeente Zwolle is gekozen voor de licentie CC BY-SA

Ik vermoed dat een deel van de data straks via de BGT wel als compatible data beschikbaar komt. Zie daarvoor ook dit draadje. Ik heb niet gekeken naar de verschillen in (detail van) de BGT data en de door Zwolle beschikbaar gestelde data.

Floris, zoals PeeWee32 al aangaf; zeer goed dat je contact opneemt met de community.

De overheid heeft wetgeving gemaakt omtrent het vrijgeven van data (door overheden)

De BAG data is hier een voorbeeld van, deze data is begin 2014 volgens nauwe afspraken binnen OSM geïmporteerd.
We zijn blij met de melding die je op het forum maakt, en niet maarzo begint te importeren.