Op zoek naar gps (-> garmin etrex legend hcx)

Beste doortrapper, zijspoor, wordt de steun met T rips vastgezet ? 4 T rips per rit op een andere fiets volstaat, doorknippen en verplaatsen, en weggooien ja dat wel, maar kosten ?

Kijk af en toe op marktplaats of de te koop sectie van waypoint, bij die laatste kocht ik ooit een handvol steunen voor een paar euro van iemand die zijn etrex verkocht had en ook meerdere fietsen voorzien had van steunen. Of plaats zelf een advertentie waarin je ze te koop vraagt.

Als je trouwens langere en nauwkeuriger tracks met meer dan 500 punten wil laden dan geef je de naam van de track die je op het toestel plaatst dezelfde naam als de etrex zijn eigengemaakte track opslaat. ACTIVE LOG is dat meen ik, dan kan de track 10.000 punten bevatten. Wel het trackloggen op de etrex uitschakelen. Ik gebruik voor het maken van tracks of het filteren daarvan QLandkarte GT. Filteren op azimuth werkt goed en een lang recht stuk met of zonder brug maakt geen verschil, daar zijn maar twee trackpunten nodig. Maar QlandkarteGT heeft meerdere filters zoals afstand en tijd die je kan combineren.

Als de etrex moeite heeft met het berekenen van een route naar een adres zet dan de "voertuig"instelling op voetganger. Dat gaat bij mij altijd het vlotst en dan is routeren over langere afstanden prima te doen.

Dag Doortrapper en de anderen,

Nog recente blog hier over info Vista Hcx, heel fijn.
Ik denk er sterk over een 2e hands Vista Hcx te gaan kopen, maar ik weet nog niet goed hoe:

  1. de track (.gpx) in beeld is op het scherm: track volgen dus. Ik lees dat de “lijn” (track) lastig te zien is: dit is natuurlijk niet fijn. De Etrex 30 is hierin reeds goed voorzien.
    Weet iemand mij dit uit te leggen wat het beeld is, behalve "onder"de weg te zitten: zijn het puntjes, pijltjes etc. etc.

  2. Kun je OSM kaarten gebruiken met de Hcx in combinatie met het volgen van tracks? (Track follow). Etrex 30 doet dit goed.