Op OSM (NL) missen mantelzorger ondersteuningskantoren objecten

Door de vergrijzing neemt het aantal mantelzorgers toe die vervolgens in hun gemeenten de nodige ondersteuning & advies krijgen door mantelzorger ondersteun- & advies kantoren.
In Haarlem is daar al enige jaren organisatie: Tandem voor opgericht.
Mijn inziens (door toename van het aantal mantelzorgers in Nederland) is het handig deze objecten te kunnen taggen in OSM.
Als voorbeeld: mantelzorger ondersteunings- & advieskantoor in Haarlem.

1 Like

Als ik je beschrijving zo lees, dan lijkt office=consulting me daar een goede tag voor. Aangezien het gaat om gezondheidszorg zou ik een healthcare=* tag ook niet verkeerd vinden. Is er misschien een healthcare=office tag o.i.d. ?

Verder ben ik slecht bekend met dit onderwerp, dus tenzij ik er toevallig langs eentje kom denk ik niet dat ik er veel zal mappen.

1 Like

Heel goed !
Die heb ik inderdaad ook gebruikt zoals je in mijn voorbeeld ziet.
Met consulting = informal_caregiver_support als nog niet bestaande waarde in OSM tot nu toe.

Ik zelf meerdere jaren al mantelzorger te moeten & willen zijn ben ik helemaal los op dit onderwerp en zal vanuit Veiligheidsregio Kennemerland een steeds grotere cirkel Nederland in gaan om deze kantoren op de kaart te zetten, mocht iemand mij willen helpen en/of bron info hebben waardoor niet alles handmatig ingevoerd hoeft te worden zou dat helemaal fantastisch zijn !

Nee die bestaat niet maar dacht eigenlijk met de tags in het objectvoorbeeld (zie vorige post in dit draadje) dat ik zulke objecten aardig gedefineerd zou hebben.
Deze kantoren geven mantelzorgers tips op financieel, wettelijk én gezondheidszorg vlak. Het zijn geen gezondheidscursussen dus healthcare tags wordt volgens mij lastig omdat de consulting veel meer omvat.
Top dat je meegedacht heb, wordt zeer gewaardeerd !

Edit: n.a.v. Kees_59 terechte opmerking & deze onderbouwing: informal caregiver support veranderd naar informal_caregiver_support

1 Like

Aaah, oké. Dat valt dan inderdaad buiten de definitie van de healthcare=* key. De extra consulting=* tag vindt ik wel goed bedacht.

1 Like

Zou dir niet informal_caregiver_support dus met underscores i.p.v. spaties moeten zijn?

1 Like

Zou kunnen hoor geeft spaties problemen dan ?
Want dan zetten we die underscores er tussen hoor.
Goed meegedacht !

Voor zover ik weet technisch gezien niet. Ik heb echter waargenomen dat waarden die niet een naam o.i.d. zijn en bestaan uit meerdere “woorden” dat de woorden in de regel gescheiden worden door underscores.

Dit wordt ondersteun door How to name new tags en wel specifiek dit stukje:

Features often take values which further refine the category of map feature (e.g. highway=motorway).

• For feature tags, the value follows formatting conventions similar those used for keys:
  • Ideally, the value of a feature tag is one word, in lowercase, using British English if possible.
  • When that can’t be the case, the value of a feature tag should be one concept, whose words are underscore_separated.
1 Like

Duidelijk verhaal Kees !
Ik zal het voorbeeld meteen van _ - tekens voorzien.