Ondergrondse objecten (stations, parkeergarages, fietsenstallingen)

Is er een Standaard voor het intekenen van ondergrondse objecten in OSM? Ik bedoel dan bij voorbeeld een metro station, maar ook fietsenstallingen, tunnels en parkeergarages.

Normaal doen we een BAG import bij gebouwen, maar niet al deze objecten komen goed uit de verf.

Voorbeeld: parkeergarage of metro station onder het water, BAG object wordt dan verwijderd. Maar op andere plaatsen wordt het gebouw/object wel getekend.

Iemand die hier toelichting op kan geven?

Bij voorbaat dank

Blijft een interessante vraag.
Als er een standaard zou zijn, dan kan iedereen die weer veranderen… :slight_smile:

Ik denk dat het met name een renderingszaak is; de standaardrenderers laten een ondergronds (BAG)gebouw identiek zien als een bovengronds gebouw; geen andere shading, arceringen of dergelijk.

De kwestie is dat je bovengronds die ondergrondse panden niet ziet en als er bovenop die parking een geheel ander gevormd gebouw staat, dat je wel ziet natuurlijk, het op de kaart lijkt of er geheel iets anders staat.

Mijn voorkeur zou zijn de ondergrondse BAG-gebouwen niet als BAG gebouw te importeren maar wel de functie in te tekenen (dus parking, station etc.) en de ingangen goed te tekenen. Met location=underground kan de rendering dit wellicht enigszins oppakken.