Omtaggen AND data

Van talk-nl:

Voor de duidelijkheid: dit betekent dat alleen wegen die niet zijn gewijzigd sinds de AND import worden gehertagd. Omdat wegen deels wel zijn gewijzigd, is het dus nodig dat de wegen (per gemeente) worden nagelopen.

Groeten,

Frank

Hulde, dat zou best wel wat werk kunnen schelen. Ik ben benieuwd hoe de gebieden die al deels met de hand bewerkt zijn eruit te komen zien (restantjes tertiary her en der wellicht?)

Ja dan krijg je af en toe aparte stukken weg. Daarom wil ik ook graag eerst de stukken doen waar nog gecontroleerd kan worden door mensen. Het is soms wat werk maar heel vaak zie je toch wel wegen die eigenlijk wel unclassified moeten zijn.

Met andere woorden verzoekjes tot het omtaggen kunnen ook hier worden gepost :smiley:

In de Liemers ben ik goed bekend. Als je dus de liemerse gemeentes gedaan heb, kan ik die wel nalopen/controleren. Dit zijn Westervoort, Duiven, Zevenaar, Rijnwaarden en Montferland. Verder zullen Oude IJsselstreek en Doetinchem mij ook wel lukken.

@Wimmel: Ik zet ze zo aan. Post wel hier als ik ze gehad heb :slight_smile:

@Wimmel: Ze zijn omgetagd :slight_smile:

Een bekende ‘bug’ na de omzetting is dat er soms een unclassified wegdeel in een tertiary weg komt. Deze is volgens osm niet aangepast (v1) maar volgens potlatch wel (andere history methode)
Ze zijn gelukkig wel makkelijk te herkennen op de kaart en dus snel te corrigeren.

Ik heb geprobeerd om het nawerk van deze edits te gaan doen, maar ik denk dat ik de hoop maar opgeef. De openstreetmapservers zijn echt véél te traag op dit moment.

Hehe, ik had niet zo’n snelle reactie verwacht. Ik ga het nakijken, maar dat gaat vandaag niet meer lukken.

Als dat jou niet lukt zal dat mij ook niet lukken. Maar ik ga morgen een poging doen.

Ik denk dat Andre de online editor bedoeld. Mijn ervaring is dat met de offline editors wel te werken valt in geval van trage servers (door bijvoorbeeld twee editors open te zetten: 1 downloaden/uploaden, 1 editen).

Goede truc, moet ik ook eens proberen :wink:

Omtaggen van alle gemeenten in NL is nu gebeurd. Nu even geduld en dan zijn de secondary wegen aan de beurt!

Secondary → Tertiary is ook gebeurt!