Olisiko ohituskaistan paikoista jotain hyötyä?

Onkos kellään mielipiteitä siitä, miten ohituskaistat pitäisi merkitä, ja miten niiden merkitsemisestä voisi saada jotain hyötyä? Teitä ei varmaan kannata niiden takia pilkkoa, mutta miten muutenkaan ne voisi saada näkyviin? Jossain vektoripohjaisessa navigaattorikartassa ne varmaan voisivat ilmoittaa olemassaolostaan, kunhan tullaan tarpeeksi lähelle.
No, jos joku keksii jotain järkevää, niin jätin nelostielle Viitasaaren ja Konginkankaan välille muutamia waypointseja, joille laitoin tagin description=ohituskaista. Kolmesta ensimmäisestä Viitasaarelta päin lukien muistin jopa kumpaan suuntaan ohituskaista on, mutta en enää sen jälkeen, ja Viitasaarelta pohjoiseen olen unohtanut pisteiden merkityksen kokonaan. Annan pisteiden olla siellä jonkin aikaa, jos vaikka joku keksisi tehdä niillä jotain kivaa.

Itse jopa lähtisin pilkkomaan ja merkkaisin asiaankuuluvat osuudet tagilla lanes=3 - sitten kunhan wikissä muotoutuu ehdotus kaistojen suuntien ja muiden ominaisuuksien merkkaamisesta. Joku on aloittanut sellaista ehdotusta relaatioita käyttäen, mutta asia ei näytä etenevän:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Relations/Proposed/Lane

Itse olen kirjoitellut tajunnanvirtaa muidenkin hyvien ohituspaikkojen ja ohituskieltojen merkkaamiseksi soveltuvan relaation (tai muun tagituksen) kehittämiseksi:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Relations/Proposed/Overtaking

Ohituskielloille ainakaan nodeille annetut “ohituskielto suuntaan x alkaa/loppuu” ei käytännössä toimisi, olen kokeillut. Joko tiet pitää katkoa, jolloin usein siitä tulee kolme pätkää lisää esim. yhtä mäkeä kohden, kun eri suuntien kiellot alkavat ja päättyvät eri kohdilla, tai tehdä esim. koko waylle yksi relaatio jossa kukin kiellon alku- ja loppupiste on määritelty erikseen kummallekin suunnalle - nykyeditoreilla hankalaa.

Huomasin tuolla kolmostiellä, että uusia tai perusparannettavia ohituskaistaosuuksia tehdään keskikaiteellisina joten pilkkominen ja jopa kahtena tienä piirtäminen tulee viimeistään sellaisten kohdalla tarpeelliseksi. Toisaalta pätkien löytäminen jäljistä helpottuu kun eri suuntien jälkiin voi tulla selvä sivuttaisero.