Noord-Holland (centraal topic)

Voor Noord-Holland ook maar een centraal topic dan…

Zijn er belangrijke dingen die in Noord-Holland gebeuren? Denk grote bouwprojecten en zo? Staat alles eigenlijk klaar voor de opening van de Noord-Zuidlaan?

Zijn er verder gebieden die nu te weinig aandacht krijgen, omdat er weinig lokale mappers in de buurt wonen?

Ik was vandaag in Amsterdam, en had wat tijd over om wat POI’s toe te voegen. Amsterdam is een lastige stad, omdat er zo ontzettend veel POI’s zijn, en het is lastig in stukken op te knippen.

Ik heb me vandaag vooral gericht op POI’s in het winkelgebied tussen Damrak/Rokin en Nieuwezijds Voorburgwal. Winkels op de Kalverstraat en Nieuwendijk had ik eerder al toegevoegd. Bleef dus nog over alle stegen, en de Nieuwezijds Voorburgwal (oostzijde) zelf. Alle POI’s in dit stuk staan er nu op (hoewel sommige straten die ik eerder gemapt heb misschien ook al weer veranderd zijn).

Wel merkte ik dat er aan de westzijde van de Nieuwezijds Voorburgwal nog veel POI’s ontbreken. Hier ben ik vandaag niet meer aan tiegekomen. Dit is een van de laatste stukjes van mindere kwaliteit. Is er misschien iemand die hier zou willenhelpen?

Twee grote veranderingen in NHN staan op stapel op OV-gebied, beiden op 22/7:

  • De nieuwe OV-concessie Noord-Holland Noord (heb ik in voorbereiding)
  • De opening van de Noord-Zuidlijn, en daarmee de complete verandering van het Amsterdamse Busnet, inclusief een deel van de lijnen uit de concessies AML, Zaanstad en Waterland. Hier heb ik nog geen begin mee gemaakt (Uitgezonderd busstation Amsterdam Noord) en ga ik het komende kwartaal zeker geen tijd voor hebben.

Voor het busnet van GVB is de wijziging relatief beperkt, dus daar kan ik de komende week wel voor zorgen.

Top!
Klopt. Het tramnet heeft wel mega-wijzigingen.
En let je bij de bussen op dat de 22 en 18 voortaan via IJsij gaan?

Dat geldt volgens GVB ook voor lijn 21.
Ook de perrontoewijzing is ingrijpend veranderd of al langer niet bijgewerkt.
Dat neem ik dan gelijk maar even mee bij de wijzigingen.

Nieuwe bushalte Metaalbewerkerweg en de gewijzigde namen voor 8 bushaltes verwerkt.
Lijnvoering voor de lijnen 34 t/m 38 is gereed.
Omnummering van het nachtnet is gereed.

GVB, AML, EBS en Connexxion: alle buslijnen zijn aangepast.

Noord-Holland Noord Bus:
Ik heb zojuist een upload gedaan van lijnen 1 t/m 251 in deze concessie.

Routes, Haltes zijn geupdate. Routekleuren en het netjes maken van de haltes ben ik nog niet aan toegekomen, maar komt nog. Ook de buurtbus-, scholieren-, zomer-, nacht,- en flexlijnen ben ik nog niet aan toe gekomen.