doe ik iets stoms of zijn de presets voor NL fiets borden (G11, G12a, G13) omgevallen? Ineens uit mijn oneclicks verdwenen.
Bedoel je met “uit mijn oneclicks verdwenen” dat de button is verdwenen?
Zo ja, dan kan je die weer toevoegen in josm met Preferences → Toolbar
Als je de F3
-shortcut voor zoeken in presets nog niet gebruikt: vaak is het sneller om de weg te selecteren en dan F3 → G13 [enter][enter]
(of een van de andere) te doen, dan op een knop in je menu te klikken.
Die NL Bicycle staat nu weer wel in mijn Preset lijstje. wel met dubbele enties. Arrig. Dus kan ik ze nu ook weer naast de maxspeeds en traffic_calming schuiven…
Dat is dus de combinatie van die NLfiets met de Oneclick
Gisteren heb ik de file 1 versie verhoogd.
Deze nieuwe file heb ik online gezet.
Een paar tellen er na was de website vermelding van de versie verhoogd. 1.4.1
Ik had Ă©Ă©n letterfout geconstateerd in een key.
Ik heb foutje met overpass NL breed bekeken en waar nodig aanpassingen gedaan, key verbeterd.
Daar reageerde jouw josm op bij de opstart.
Ik zie wel dat je een andere volgorde hebt, alfabetisch.
Deze heb je waarschijnlijk aangevinkt staan.
Aanvullend: Mocht er iets fout gaan dan kan je de cache van de preset weggooien. En Josm opnieuw opstarten. Dan laad hij de file opnieuw.
Windows:
De file staat hier.
C:\Users\jouw naam\AppData\Local\JOSM\cache
jawel, zowel validator als sort vinkje heb ik aanstaan. Helder, bedankt!
(Ik heb geen idee meer hoe vaak ik door een cache gebeten ben)
teun
Ubuntu:
~/.cache/JOSM/mirror_http___mijndev.openstreetmap.nl__allroads_JOSM_Presets_NL-Fiets.zip
na nog meer off-list uitleg van Allroads : als je de met OC (one click) gemarkeerde vesies van de borden gebruikt dan hoort JOSM zonder enig tussen schermpje de tags te zetten voor de geselecteerde highway(s). Bij mij verdween die tussenstap inderdaad pas na weggooien van die cachefile en JOSM restart.