Nieuwe waterweg blokkade

Ik zal tzt weer eens een update draaien, eerst maar wat bugs wegwerken omdat de Duitse OFM kaart NO Groningen overstroomd als je ze beide aan hebt staan op de GPS. Die Duitse invasie komt misschien ook doordat ze de OFM hebben ontdekt? :wink:
Zijn er al Duitse osm kuilen gesignaleerd op het strand? :smiley:

met als tag name=mainkooil :smiley:

Antwoord van Herman. (Gisteravond gehad, beetje druk geweest met 3dShapes, etc.)

Kun je de originele Duitse tekst posten, dan vertaal ik hem even.

Ik zag op OpenStreetBugs ook een Duitser die eisde dat de grens in de Dollard zodanig verplaatst wordt dat deze door de pier van Delfzijl loopt. Nederland en Duitsland hebben helaas nog steeds een grensruzie, maar op OSB zeggen dat de Nederlanders een neurose hebben vond ik zielig.

Dat het grensverloop niet overeenstemt met de blik van de Duitsers, dat was me al bekend. Zoals je op OSB al aangeeft, heb ik de grenzen geimporteerd vanaf dataportal.nl. Dit is een site van het ‘Ministerie van Verkeer en Waterstaat’ (tegenwoordig Ministerie van Infrastructuur en Milieu).

Overigens is zeer recentelijk in het nieuws geweest dat er weer gesprekken zijn/komen tussen NL en D over het grensverloop in dat gebied. Dit omdat Duitsland windmolenparken wil bouwen, en het dan wel handig is om niet achteraf erachter te komen dat jouw molentjes in Nederlandse wateren staan.