Nieuwe online editor: iD

Ik zie op het gpsforum een bericht over een nieuwe editor: iD.
Even gekeken op openstreetmap.org en jawel hij staat in het lijstje opgenomen.
Start sneller op dan Potlatch. Wel weer wennen aan een nieuwe interface.
Werkt met html5 en niet met Flash, zie ook hier
Iemand al ervaring ?

Bedankt voor de tip. Ik had van Henk Hoff er vorige jaar al vernomen dat het er aan zat te komen maar wist niet dat ie al klaar was (in test versie). Ik ben zelf een JOSM gebruiker en verwacht niet dat ik zal overstappen naar iD maar ik heb even heel snel rond gekeken en moet zeggen dat het er best goed uit ziet. Lijkt wel laagdrempeliger dan Potlatch maar ik moet bekennen dat ik dat nauwelijks ken. Ik hoop dat ervaren Potlatch gebruikers iets kunnen roepen over de vergelijking met iD.

Het start inderdaad sneller op dan Potlatch 2, maar daarna is het met de snelheid wel gedaan. Op een netbook/nettop is Potlatch 2 nog net wel/net niet bruikbaar afhankelijk van je geduld. iD is echter zo traag met scrollen en het tonen van het context menu dat het echt niet meer leuk is.

Zal het vanmiddag eens proberen op een snellere computer.

Nog niet uitgeprobeerd op een snellere computer. Wel met een andere browser.

Een nettop (atom processor) met Xubuntu en Firefox → niet vooruit te branden.
Zelfde computer met Xubuntu en Chromium → werkt zelfs soepeler dan P2.

Bij onze Oosterburen al 3 pagina’s met ervaringen, meningen : http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=21102&p=1
Pagina 3 snel lezende zie ik ook dat combi Linux+Chrome de snelste resultaten geeft. Combi Windows+Chrome daarentegen weer niet.
Ik heb zelf nog niet kunnen testen (W7+Chrome).