Nieuwe N57 (Zeeland)

Hallo,

Ik zag op OpenStreetBugs dat velen de nieuwe N57 in Zeeland missen. Vanmiddag heb ik er enkele keren overheen gereden en alle op- en afritten genomen. Bij elkaar zo’n 68 km!
Vol goede moed dacht ik ook ‘eventjes’ de lijntjes te kunnen verleggen, maar dat valt voor een beginneling niet mee. Omdat ik het zonde zou vinden om al die kilometers ongebruikt op m’n harde schijf te laten, heb ik het gpx-bestand maar online gezet voor elk welwillende Zeeuw om er mee te spelen: N57.gpx

Het grappige is trouwens dat deze nieuwe weg met aquaduct een tijdje geleden al in Google Maps te zien was, tot iemand blijkbaar aan de bel trok om te melden dat de weg nog niet geopend was, en Google heeft de weg toen gewist. Inmiddels is hij dus wel geopend, maar heeft Google het gewiste stuk nog niet terug aangebracht. (Overigens zaten er ook een aantal fouten in, omdat het allemaal ‘droog’ ingevoerd was - nu heb ik er overheen gereden, dus klopt 't :wink: )

Naast de N57 heb ik ook een stukje Havendijk in Middelburg gereden omdat die ook gewijzigd is ivm de N57, alsook een stukje gelopen vanaf de Oude Veerseweg: hier komt een fietspad (bijna klaar) die aansluit op de Oostperkweg.

Ik zie trouwens dat iemand al een rotonde nabij Serooskerke erin heeft getekend; helaas klopt de plaatsing niet helemaal en loopt de weg eronder dood. Maar toch fijn om te zien dat iemand al een start had gemaakt.

Veel plezier!

Marc

Mooi Marc,

De gpx file kun je beter
uploaden naar OSM dan kan ieder die wil deze track gebruiken. Deze is nu volgens mij niet bereikbaar.

Maar zo te zien is er nu een nieuwe N57 aangelegd.