Nieuwe knooppuntborden en netwerk in Brabant

In het afgelopen jaar zijn in Brabant in een hoog tempo nieuwe knooppuntborden geparachuteerd. Ze zijn gemaakt van een dik soort metaal en hebben een profiel. De kaart is niet van plastic, maar lijkt erop geemailleerd. Het valt kennelijk niet mee om ze te vandaliseren. Het knooppuntbord bij Heesbeen (Heusden) heb ik al een keer of vier zien vervangen. Dit model staat er al ongeveer een half jaar.

Er staan geen netwerknamen meer op het bord. Links boven staat het nummer en de naam van de dichtsbijzijnde stad. De borden van Het Groene Woud, Noordoost-Brabant en Midden-Brabant zijn bijna overal verdwenen. De borden zijn van RoutesInBrabant : https://www.visitbrabant.nl/nl/routes De borden staan nu ook in het centrum van de steden/dorpen. Het bord op de foto, die ik vandaag gemaakt heb, staat op de parade in 's-Hertogenbosch.

Het wordt denk ik moeilijk om nieuwe routes aan netwerken toe te voegen in Josm want er staat geen netwerk naam meer op de borden. Heeft iemand een voorstel ? Of gaan we alleen vast de naam van het Knooppuntbord invullen ?

De image Tag werkt niet. Hier is de link : https://1drv.ms/i/s!AlY3YQwNgZfOhCrrzSy6B3Jj_MSG

Gys

Ik zou voorlopig gewoon praktisch zijn en gewoon de oude netwerk benamingen aanhouden.
Als je heel veel tijd over hebt, kun je de netwerken samenvoegen tot één geheel. Dat is in de basis redelijk eenvoudig, maar het venijn zit in de staart, je hebt een flink aantal connectionroutes, die allemaal met de hand gecorrigeerd moeten worden.

Op zich een sanering toe te juichen, ik ben echt niet blij met de verdeling in allerlei netwerkjes, maar er is een afbreukrisico.
Maar dan verdwijnen rare en onduidelijke namen in ieder geval ook, zoals regio Eindhoven ‘De Peel’

Bedenk wel dat alleen mappers de netwerknamen zien. Ze komen niet naar buiten.
Dus bezint eer ge begint.
Ik zit echt niet op een lange foutlijst te wachten.

En verder is het even af te wachten hoe OSM op een groot netwerk reageert.
Momenteel zijn de Veluwe en Twente forse netwerken en die gaan goed. Dus als het binnen die grootte blijft, dan is het prima.
En ik zie nu al dat je qua aantal members fors over Twente en de Veluwe heen gaat. Alleen al Noord-Oost Brabant en De Kempen hebben samen ongeveer net zoveel members en dan komt de rest er nog bij.

In Limburg is een zelfde soort situatie.
Maasduinen en Land van Peel & Maas bestaan ook niet meer en Roermond volgens mij ook niet. Alles Noord- en Midden Limburg. Maar de oude netwerken bestaan nog steeds en ze doen niemand kwaad.