Nieuw pad aangemaakt in Ugchelen

Beste lezer,

ik ben een beginner op het gebied van het editten van openstreet map. Ik heb eerst gebruik gemaakt van JOSM tool en een upload uitgevoerd. Daarin heb ik aangegeven dat iemand het moet nakijken. Vervolgens kwam ik er achter dat ik beter in de openstreetmap edittor kan werken aangezien er dan een goede projectie van de satelite wordt getoond. Vervolgens heb ik in de editor de aanpassingen opnieuw gemaakt, maar dan beter. Hoe kan ik er voor zorgen dat de eerst aanpassingen, welke nagekeken moeten worden, niet worden doorgevoerd?

Mijn tweede vraag is hoe kan ik een pad, wat niet vrij toegankelijk is (stilte gebied voor dieren) aangeven op de kaart?

met vriendelijke groet,
Edwin Pijper

Dat is al gebeurd. Het is overigens geen ramp als er af en toe wat misgaat, zeker in het begin.
(edit: nakijken gebeurt achteraf, niet vooraf.)

highway=path
access=no

In JOSM kun je verschillende achtergronden instellen, zie onder “afbeeldingen”
Over het algemeen wordt toch geadviseerd om met JOSM te werken.

Dank je Sandal man voor het advies.
Ik ga er mee aan de gang

In broedseizoen van vogels zijn paden soms tijdelijk niet toegankelijk. Staat dan vaak een bord bij een pad. Hoe kan ik dat dan aangeven ? Met access:conditional=destination @ periode/tijd ?

Bedoel met met access:conditional=destination @ periode/tijd ? natuurlijk de periode dat toegang wel toe is gestaan.

Zie https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions

Moet zelf ook weer steeds kijken hoe het zit.

Deze gebruik in nogal eens
access:conditional=yes @ (sunrise-sunset)
access:conditional=no @ (2019 Sep 1-2019 Sep 30)
access:conditional=no @ (2020 Jan 20-2020 Apr 3)

Welkom Ut Fietsmenneke!
Tip 1: Gewoon proberen en als je er niet uit komt of iets fouts hebt gedaan: gewoon hier vragen. Fouten zijn altijd te herstellen, zeker als je het meldt.