Netherlands - Nodes Without Primary Tags

Hoi OSM community Nederland,

Ik wil graag een nieuwe MapRoulette challenge delen die zich richt op knooppunten in Nederland die een name=* tag hebben, maar geen primaire feature‑tag (bijvoorbeeld amenity= *, shop= *, tourism= *, natural= *, place= *enzovoort).

Challenge: Netherlands - Nodes Without Primary Tags

Doel: Deze knooppunten bekijken en aanpassen zodat ze de juiste tags krijgen of als “al opgelost” / “geen probleem” worden gemarkeerd.
Waarom dit belangrijk is

• Zoekbaarheid (Searchability): Als een winkel of park geen categorie‑tag heeft, kunnen gebruikers het niet vinden bij een zoekopdracht.

• Routing: Navigatiesystemen kunnen deze POIs niet goed categoriseren of weergeven.

• Data‑compleetheid: Het laat de kaart incompleet aanvoelen voor kaartgebruikers en toepassingen.

Jullie feedback is waardevol. Als jullie patronen zien of suggesties hebben voor het verbeteren van de opzet van de uitdaging, of vreemde gevallen tegenkomen, laat het weten. Jullie input helpt ons enorm de taken te verfijnen.

Dankjewel en een fijne dag verder,

Salim, TomTom

Er zijn nog een aantal netwerk knooppunten (rcn en rwn), die een name tag hebben. Dat stamt nog uit de oude oertijd. Die name tags kunnen gewijzigd worden in rcn:name of rwn:name.

Huh? Het gaat toch juist om nodes mét een naam?

1 Like

Dat kan dan misschien beter gebeuren vóór de missie van start gaat?

Thank you @Peter_Elderson , I already corrected my statement
Dank u wel @Peter_Elderson , ik heb mijn verklaring al gecorrigeerd.