Vandaag deel ik graag deze MapRoulette Challenge met jullie: Netherlands - Disconnected Barriers from Nearby Roads.
Deze challenge draait om het controleren en/of verbinden van verschillende soorten barrières die niet verbonden zijn met nabijgelegen wegen in OSM. Dit is om mogelijke missende toegangsinformatie van deze wegen aan te pakken.
De taken in deze challenge zijn gegenereerd door het filteren van OSM-data waarbij een barrière zich binnen 5 meter van een weg bevindt maar er niet mee verbonden is. Alle typen highway=* zijn opgenomen, en barrières zoals bollard, block, flowerpot, crash_attenuator, kerb, log, en rock zijn uitgesloten van de controle.
Als een taak geen bewerking meer nodig heeft: markeer deze dan als “Already Fixed ” (als het door anderen is opgelost) of “Not an Issue ” (als het al correct is zoals het is).
Ter informatie: vergelijkbare challenges zijn gedeeld met de OSM communities in Duitsland, Portugal, Zwitserland en België. Daaruit hebben we feedback ontvangen die aangaf dat dit soort edits mogelijk ervaren mappers en/of lokale kennis vereist.
Heb er net eentje ‘gefixt’ maar snap denk ik waarom het zo was gedaan met een node. Carto laat barrier=gate op een way niet zien. Door er nog een extra node op te zetten komt het icoontje wel op de kaart. Taggen voor de renderer, maar wel begrijpelijk dat men het doet.
Zoals ik begrijp moet een extra node dan alleen worden gebruikt als een andere way de way met barrier=gate kruist toch? (even checken of ik het goed begrijp voor ik nog verder ga met deze challenge)
Komt deze taak in MR door de highway met barrier=gate, de node of beide? Ik neem nu aan de node en dat deze niet nodig is tenzij de weg zou doorlopen tot voorbij de poort. Is de oplossing simpelweg de node weghalen of zou de situatie hier anders getekend moeten worden?
Mijns inziens kan de node hier inderdaad weg, de info staat al op de way en de way kruist niet met de highway.
Andere optie is de higway laten doorlopen ‘achter’ het hek en daar access=private op te zetten. Ik doe dat weleens op bedrijfstereinen maar ik heb het nog nooit gedaan op wat, zo te zien privé terrein is. Ik heb ook wel eens de higway laten doorlopen tot aan het hek.