Dank voor het melden. Ik haal die NDW data op via hun API. Daar zitten 11 minder attributen in dan in de CSV waar jij naar verwijst (W.O. zoneCode). Ik zal het wel een keer aanpassen (als ik tijd en zin heb )
Die zone code is wel erg handig bij het maxspeed mappen en bij komborden zie ik graag de plaatnaam, dus inmiddels enige tijd een eigen python script draaien.
NDW biedt inmiddels op opendata.ndw.een zeer regelmatig bijgewerkt verkeersborden_actueel_beeld_wgs84.geojson.gz bestand aan. Dat bestand trek ik door een python script heen dat:
- Borden die verwijderd zijn weg gooit
- Een label maakt op basis van de rvvCode, blackCode en zoneCode en voor komborden de townName
- Uit textSigns (UITgezonded, TIJD, VOOR, RICHting, KENteken en VRIJ) de ondertekst voor een bord extraheert
- Het vreemde formaat coördinaat aanpast
- Alle niet interessante velden weg gooit
De output van het script (ook weer geojosn) haal ik door ogr2ogr heen om een geopackage te maken en die kan je dan in QGIS laden. Begonnen met een kopie van de style van en daarna wat aanpassingen gemaakt voor de labels, zoneborden en de snelheid in A1/A2 borden.
Ik denk dat je het geojson bestand van NDW ook wel direct door ogr2ogr kan halen, je moet dan wat meer in QGIS doen.
Dat klinkt heel nuttig. Zal binnenkort eens kijken of ik er nog meer mee kan doen.
Dit zal zeker goed van pas komen. Ik heb een paar keer een webversie van de verkeersbordenkaart van ESRI gebruikt en die laat de snelheden niet zien
Hi, kun je me helpen om het SHP-bestand goed in AutoCAD te krijgen? Ik heb veel geprobeerd, maar krijg alleen maar punten op de kaart. Is er een specifieke manier om de verkeersborden correct in AutoCAD te krijgen?
Welkom op het Openstreetmap forum. Ik kan je helaas niet helpen want ik heb geen (verstand van) AutoCAD. Wellicht weet iemand anders hoe je de borden in AutoCAD getoond kan krijgen. Ik weet niet wat je use case is maar zou Qgis niet volstaan i.p.v. AutoCAD?
NB Het betreft overigens een geopackage bestand en geen SHP.
Ik vraag me sterk af of Autocad het goede gereedschap is, net als @PeeWee32 denk ik dat QGIS de beter tool hiervoor is.
Mocht je het ondanks toch willen proberen, op https://opendata.ndw.nu/ kan je verkeersborden_actueel_beeld_wgs84.geojson.gz downloaden en dat geopackage kan je zo te zien in Autocad laden.