Het lijkt mij beter dit juist niet te onderdukken want het kan een aanwijzing zijn dat er iets niet klopt in OSM. Ik heb vanuit de WMS eens geklikt op de GSV link en het lijkt dat het fietspad daar in Almere geen fietspad is.
Ik snap je vraag. Leuke suggestie. Zou moeten kunnen dus ik zal er eens naar kijken.
Ik hou van zelfredzaamheid dus even een suggestie.Je kunt ook de OSM NL geopackage gebruiken (zelf maken of downloaden) en daar met een eenvoudige query alle highway met een maxspeed uit halen met bv DB Manager (plugin).
SELECT * FROM “lines” where (maxspeed is not null or maxspeed_forward is not null or maxspeed_backward is not null) and highway is not null
En vervolgens per maxspeed zelf de opmaak bepalen. Als je daarmee klaar ben kun je die Qgis laag slepen naar een ander Qgis projectbestand (bv die van de NDW verkeersborden) en heb je em daar altijd ter beschikking zolang de geopackage er is. Je kunt ook een los projectbestand ergens op je PC plaatsten met van daaruit verwijzingen naar diverse gepackages. Dat bestand blijft werken zolang de gepackages bestaan. Dan regel je de opmaak met je projectbestand en gebruik je alleen de data uit de geopackages.
Een alternatief is de volgende maar dan heb je wel een QgisCloud account nodig.
Ik kan je “select” rechten geven op mijn Qgis Cloud DB. Daar staan alle OSM Highway. Met een vergelijkbare eenvoudige query kun je daar de wegen ophalen vanuit jouw Qgis projectbestand en ben je altijd up to date zolang ik de highway daar dagelijks ververs.
Herkenbaar. Ik heb ook meer plannen dan (priori)tijd. Dan moet je keuzes maken.
Ik kan wel een keer e.e.a. laten zien zodat je hopelijk wat sneller aan de slag kunt met postgis en OSM data.