Hei. Jeg har prøvd å legge til naturisbanen på Dikemark. Litt usikker på hva som er de beste taggene å bruke. Ta gjerne å gjør utbedringer på taggene jeg har lagt inn
Og, i følge wiki så er dette helt innafor: «Ice skating occurs both on specially prepared indoor and outdoor tracks, as well as on naturally occurring bodies of frozen water, such as lakes and rivers.» Andre vil sikkert mene noe om konkrete tagger.
(Visste ikke om dette, så jeg tror jeg skal ta turen en dag. Bor ikke langt unna. Bra tiltak.)
Hvis du har lyst til å legge til mer, finnes det to slike baner i Trondheim:
Hvordan de ser ut varierer naturligvis litt fra år til år (og det varierer litt fra år til år om det er Haukvatnet eller Kyvatnet som brøytes i tillegg til Theisendammen), men løypene har pleid å se omtrent slik ut i 8–10 år nå:
Jeg har ganske enkelt tagget slike med piste:type=ice_skate som eneste tag. De vises iallfall som skøytebaner på www.opensnowmap.org, og man unngår at de ser ut som en sti på vannet på «vanlige» kart.
jeg ahr to ganger forgjeves forsøkt å legge inn navn og detaljer om den lokale lekplassen/vinterskøytebanen “eventyrplassen” her i Oslo. Skjønner ikke hvordan navnene blir festet til karte. <Mitt forslag for ett år eller så siden om å sette navn på “Blåsen” på toppen av stensparken har heller ikke gitt noe resultat. Naturligvis bør en offentlig diskusjonsside ha en grundig prosess for å drøfte endringer, men merknaders som blir usynlige og heller ikke får noen effekt tyder på lemfeldig redigering. Og vedkommende bør strekkes.
De fleste som redigerer i Openstreetmap, gjør det uten betaling på fritida. Det er altså frivillig, dugnadsbasert arbeid, omtrent slik som Wikipedia. Sånn sett blir det litt «lemfeldig redigering». Merknadene/notatene kan bli liggende lenge før noen griper fatt i dem.
Vil man se endringer raskt i kartet, er det mest effektive å redigere selv.
takkf for solid unnskyldende svar. Jeg skriver gjerne de to <oslo
navnene inn selv og har med hell tegnet inn noen stier andre steder i
Norge, men vet ikke hvordan man føyer til tekst.
Alle objekter i OSM kan navngis med name=*-taggen. Ei gate som heter Storgata merker vi name=Storgata.
Hvis du redigerer med iD (editoren på OSM-nettsida), så klikker du på det du vil navngi (f.eks. et hus eller en sti), og så fyller du inn navnet i feltet for det.
takk for rådet, nå fant jeg min såkalte "åpne offentlige merknad"nr. 2
ved å klikke på plassen, kommentar nr.1 er borte, men sa omtrent det
samme. Noen “names” merkelapp ere umulig å finne, selv når jeg skrur av
datamaskinens mange sikkerhetstiltak.Både Eventyrplassen og Blåsen
blir navngitt såsnart jeg finner ut av hvordan systemet funker.