Namen bij combinatie van gebouwen of deel van gebouw

Meerdere gebouwen in de BAG met 1 gezamelijk naam

Het wel eens voor dat 2 gebouwen in de BAG samen een bepaalde functie/naam hebben. Bv. een gemeenschapshuis.
Soms zie ik dan dat de gebouwen samengevoegd worden en dat OSM en de BAG ‘uit sync’ zijn.
Dat is lastig met onderhoud van de gebouwen in OSM.

Soms wordt er een nieuwe omtrek getekend met “building=…;name=…”, waarbij JOSM terecht een foutmelding geeft vanwege de overlappende gebouwen. Ik kan een relatie maken van de gebouwen, maar met aleen de name= tag zal deze niet de kaart verschijnen. En daar wordt een zinvolle bijdrage van iemand anders de vernieling in geholpen

Een ander alternatief is om de gebouwen zoals die in de BAG staan de building:part= tag te geven.

Wat is hier de beste oplossing?
PS. Als ik deze situaties tegenkomen weet ik meestal niet wat de functie is en wordt het voor mij lastig om extra tags toe te voegen.

1 gebouwen in de BAG met meerdere functies

Er staat dan 1 gebouw in de BAG, maar is door iemand opgesplitst in meerdere gebouwen (bv. een gedeelte kerk, gedeelte kapel).
Eigenlijk zou het als een fout de BAG kunnen beschouwen, maar ik ken daar de regels niet van.

Wat is hier de beste oplossing? De delen als building:part= taggen en building= op het gebouw zoals die in de BAG staat?

Dat werkt het beste. Zo blijven de ways met de BAG-tags beschikbaar en worden ze bij een herimport ook opgemerkt, en je doet recht aan de feitelijke situatie.

Voorbeeld: building:part (een van vier) en gehele building met naam.

Meestal wel.