Naam van een fietspad <highway=cycleway> naast een weg

In Nederland heeft men vaak een weg met aan weerszeiden een fietspad. In de database worden ook steeds meer van dit soort wegen ook zo ingevoerd. Maar wat moet je nu als naam geven aan deze fietspaden? Als je het fietspad dezelfde naam geeft als de hoofd weg dan zie je dat ook bij de rendering terug. Dit ziet er meestal niet fraai uit.

http://www.openstreetmap.org/?lat=51.39259&lon=5.44505&zoom=17

Zie de O L Vrouwedijk

Maar als je het fietspad geen naam geeft en je gebruikt je garmin om op de fiets te navigeren krijg je zulke intilligente aanwijzigen als van fietspad naar fietspad. In dat geval was de naam toch iets duidelijker geweest. Wat is nu eigenlijk de beste manier om hiermee om te gaan?

Ik denk dat ik in deze discussie geen partij wil zijn. Ligfietser en ook Noordfiets hebben deze manier van mappen zwaar verdedigd en hebben tot op hoog niveau aangegeven dat dit een uitstekende manier was. Ik vind het nu dan ook aan hen dat zij het initiatief moeten nemen om voor dit probleem een oplossing te vinden. Voor mij zou een duidelijke aanvulling op de tags voldoende zijnwaardoor renderers kunnen afleiden dat een name wel dan niet noodzakelijk is.