Multipolygonen voorbeeldenpagina NL

Hoi Eric, bedankt voor het grondig lezen van de tekst. Altijd leuk om te merken dat er iemand zich wat van aantrekt.
Ja, ik ben de auteur, maar het is een wiki dus in principe kan iedereen daar gewoon in verbeteren. Zoals dat moeten wat eigenlijk mogen moet zijn, dat hoef je niet te vragen.
Als je eerst wil overleggen kan je een kopje op de Overleg-(talk-)pagina maken voor je suggesties. Als auteur krijg ik een berichtje van alle wijzigingen.

Terechte punten. Deels nog omdat het eigenlijk een vertaling was, heb ik toch niet goed genoeg opgelet. Ik dacht ook dat ik het best eenvoudig had gemaakt, maar nu ik het zelf nog eens lees is het toch behoorlijk ingewikkeld, behalve bij de meest eenvoudige MPen.

Jouw tekst bevat goede punten maar ook wat minder goede. Dus ik stel voor om die op de talk-pagina van de wiki te bespreken en daarna aan te passen. Ik zal jouw suggestie daarheen kopiëren, dan zie ik je daar wel!

Baarle-Hertog / Baarle-Nassau zou ik ernstig afraden. Voor de landuse zou het misschien nog wel gaan, maar er zit de administratieve grenzenhierarchie doorheen, die ook met relaties met inners en outers werkt, die soms ook aan wegen en landuse vastzit. Dan is het denk ik handiger om klein te beginnen met een bosgebied wat binnen 1 gemeente ligt, met een grasweide en een vennetje erin of zo. Die vind je overal.

Beste Peter,

Natuurlijk mag ieder op eigen gezag publiceren in een wiki, maar het doel is hier een heldere tekst te schrijven, en dan is samen een tekst maken een vruchtbaarder weg.

Ik ben met de OSM wiki slecht bekend. Hoe vind ik die TALK pagina?

Kan jij daar alvast een beter textvoorstel op zetten? Dan ga ik vanaf dat punt verder.

Je mag me ook mailen op e.ferguson@antenna.nl, maar dan zien de andere mappers onze discussie niet.

Eric

Links boven de tekst zie je een tabje Overleg (engels: Talk). Als je daarop klikt kom je op de bijbehorende overlegpagina https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User_talk:Pelderson/NL:Multipolygon_Examples