Ik post dit maar inmiddels zijn er al enkele berichten aangemaakt.
Landuse over elkaar heen, hetzelfde zien we in de bebouwde kom, landuse=residential en landuse=grass.
Nu een keer met dezelfde buitenlijn, maar komt op hetzelfde neer. Er is sprake van om meer landcover te gaan gebruiken.
Dit zien we op meerdere plaatsen, over elkaar heen liggende gebruiken, landuses.
Zeg maar dat het gebruikelijk is in OSM.
Ik zie twee objecten, de zuivering, het gras op de zuivering. Over elkaar heen liggend.
De zuivering als closed way ingetekend met de tags er op. Het geheel met een naam en de functie. Tags op de closed way. Correct. way#1).
link.
Nu gebruiken we dezelfde closed way voor het gras en maken er een multipolygon van en zetten er een outer op en maken er landuse=grass van. Andere objecten als inner. Tags op multipolygon. Correct.

Je zou er ook twee multipolygonen van kunnen maken. De nieuwere manier?
Hierbij kan je de buitenlijn ook opsplitsen en op beide een outer zetten.
Dan zet je wel de naam van een zuivering op de multipolygon.
Opgesplitste buitenlijnen, een lijn zou bijvoorbeeld barrier=fence kunnen zijn, deze lijn, als outer voor de zuivering.
Way #1 is fence, way #2 is het andere deel beiden vormen ze de multipolygon, de zuivering, met alleen outer.
Tags op de multipolygon. Correct.

Voor het gras waarvan we een multipolygon maken.
Gebruiken we way #1, way #2, als outer
Way3, als inner.
Tags op de multipolygon. Correct
Het is soms best lastig om een belijning te hergebruiken, voor fence, dan moet je vaak knippen in een closed way, dat houd dan in dat je van de vroegere closed way nu een multipolygon moet maken en tags moet overzetten naar de multipoygon, the ways als outer of inner moet invoeren.
Vaak bij het maken van 1 fence, moeten er meerdere nieuwe multipolygonen (met meerdere line outers) aangemaakt worden. Aan weerszijde ligt een gebied of heb je met nog meer gebieden te maken dan 2. Meerdere multipolygonen aanmaken is het gevolg.
Ik kies er dan toch wel vaker voor om de fence apart in te tekenen, het is steeds zo’n tweestrijd, wat ga ik doen.