MtM - Motorized tags Map - Motorized tags on OSM

Goed bezig hoor. Is het een idee om op die zelfde laag ook de moped=no en mofa=no te renderen zodat we kunnen zien dat de N331 verboden is voor brommerts/snorderts ? (los van de C9 die te zien is)

verwerkt

Een lijn met bepaalde tagcombinatie kan je een bepaalde kleur geven.
Je kan deze lijn nog gestippeld maken.
Je kan een lijn boven op een andere lijn leggen.

Maar,
hoe laat je zien dat een lijn, de tag key/value waarde alleen voor een bepaalde richting geldt, …een pijltje. Maar hoe???

rood pijltje verboden
groen pijltje open

Ik moet de relations access nog verwerken maar struikel over deze niet bestaande mogelijkheid van uitdrukking.

Iemand een idee?

Wat is het verschil tussen BW03 en D103 of D104?


Verkeersborden Overzicht
MtM Map

Commodoortje, het verschil zit in de officiele kant, RWS vermeld D103-4, de D borden bepalen waar je op de weg mag (moet) rijden. De BW groep BW103-L/R valt onder bewegwijzering en is een subgroep een lichte nuance.

In het verkeersbordenoverzicht waar Commodoortje naar linkte kan ik de beide D-borden niet vinden. Op het internet zie ik hier en daar wel een plaatje ervan, maar ze lijken identiek aan de BW borden. Hoe weet je dan het verschil tussen de varianten?

Dit bedoel ik namelijk ook, het D-bord en BW bord zijn identiek

Volgens de wet vallen deze borden onder hoofdstuk Rijriching — de code die bij de borden gebruikt worden is D ---- RVV

Het genoemde overzicht word er special hoofdstuk gemaakt voor bewegwijzering fietser(brom), terwijl er ook een hoofdstuk rijstichting is waar ze thuis horen men wilde al die bordjes fiets (brom) zeker bij elkaar hebben.

Een ander maakt dit overzicht. Geeft officiële aan. Wat mijn inziens onvolledig is. link2

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Nederlands_Verkeersbord_D103.svg naar rechts
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Nederlands_Verkeersbord_D104.svg naar links

Is mij ook niet helemaal duidelijk pijltje rechts, schuin naar boven, schuin naar onder en opzij … allemaal D-103 (?) zonder extra toevoeging. wat het verschil in bord weergeeft. Dat zie je wel terug bij bestelcodes varianten.

RVV aanduiding t.o.v. bestelcode fabrikant borden, categorisering, eigen varianten borden industrie, daar zit de crux.

C6 of C06, officieel t.o.v. computer zoekmethode, bestelcode.

Vandaar dat ik gekozen heb voor het officiële

rechts D103
links D104

Dit is dan ook weer een discussiepunt voor het NLVB:verkeersborden topic

bedankt voor je duidelijke uitleg