Inderdaad een leuk kaartje Allroads. Er staat erg veel op dus ik heb zeker nog niet alles bekeken maar ik vind het een leuk initiatief. Wat is precies je doel van dit kaartje. Niet dat ik geen toepassing zie hoor … maar ben gewoon nieuwsgierig.
@ Escada. Ik neem aan dat je met Peewee’s fietskaart de BTM bedoelt. Hoewel ik daar wel de aanzet heb gegeven hebben mn Ligfietser en Noordfiets hier veel voor gedaan dus Peewee’s fietskaart is te veel eer. 
Een echte techneut ben ik niet maar het komt er op neer dat je met een overpass query data kunt oproepen van de OSM server en deze vervolgens kunt tonen op een kaartje. Als je de bestandjes van de BTM download en dan mn het bestand layerdef.js bekijkt dan zie je de relatie tussen de aan te vinken items en de overpass query die daar achter zit.
Hier een voorbeeldje van de eerste aan te vinken items in uit de BTM
make_layer(QURL + "?data=(way[highway=cycleway](bbox);node(w);way[highway~'path$|^footway$'][bicycle=designated](bbox);node(w););out+skel;", "red",name="#l#highway=cycleway", 3, false,"@1.0"),
//Bromfiets/Fietpaden/Onverpl.fietspaden
make_layer(QURL + "?data=(way[highway=cycleway][moped~'^designated$|^yes$'](bbox);node(w););out+skel;", "#7b006a",name="#l#cycleway, moped=yes", 4, false),
make_layer(QURL + "?data=(way[highway=cycleway][moped=no](bbox);node(w););out+skel;", "#00FFFF",name="#dl#cycleway moped=no", 3, false,"6 10"),
make_layer(QURL + "?data=(way[highway=cycleway][mofa=no](bbox);node(w););out+skel;", "#00FFFF",name="#l#cycleway mofa=no", 3, false),
Met een klein beetje verstand van OSM tags kun je relatief eenvoudig je eigen kaartje maken. Meer informatie over overpass kun je bv hier vinden.
Noordfiets is de techneut die de basis hiervoor heeft gelegd maar ik kan er inmiddels redelijk mee uit de voeten.