Ja minähän olen tässä Houtarin hengenheimolainen ja olen juuri tuollaisia korjauksia tehnyt. Kelkkareiteille on aika tyypillistä, että ne kulkevat sellaisia tieuria pitkin, joilla ei ole kuin satunnaista talvikunnossapitoa. Eli sama viiva on kesällä jonkinlainen tie/polku ja talvella kelkkareitti, ellei sitä sitten satunnaisesti aurata vaikkapa puunajoa varten.
Kelkkatagit tielle vaan, jos se on totuus ja jos totuus on se että ne ovat erilliset urat niin sitten toisin. Kelkkareitit.fi karttaa katselleena noita tuplaviivoja on aika paljon ja niitä voi kukin korjailla ihan vapaasti, joskin ehkä parempi, että paikallistuntemuksen kera, kuin vaan koneellisesti yhdistelemällä.
Suurin tarve olisi nyt löytää joku innokas viemään kelkkareitit.fi karttapalvelua eteenpäin, eli nyt toteutus on jo aika museosta ja joku innokas voisi sitä hieman ajantasaistaa ruotsin malliin Skoterleder.org - Snöskoterkarta!.
Itse asiassa Ruotsin kartta näyttää Suomenkin, mutta katkeaa juuri vähän turhan ylhäältä, että pääsisin näkemään miten se renderöi suomalaiset vapaan kelkkailun alueet. Pohjoisin sellainen, jonka tiedän on vissiin Hyrynsalmella ja se jää juuri tuosta kartasta pois ettei näe toimiiko renderöinti tuossa kartassa.