monochroom

Ik vraag me af, hoe ik een kaart kan maken van heel Nederland, met alleen maar de straten en straatnamen.
Het liefste in zwart/wit (monochroom).
Ik heb een oude gps (Garmin eMAP), met maar 32mB aan geheugen.
Ik ben mijn MetroGuide V6 kaarten kwijt geraakt, dus nu wil ik deze kaarten proberen te reconstrueren.
Ja, ik ben nieuw, en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit zou moeten doen.
Kan iemand me helpen?

Op onderstaande site is een kaart te vinden die speciaal samengesteld is voor de Garmin fenix, een toestel met een monochroom scherm en weinig geheugen. Deze zal waarschijnlijk ook goed dienst doen op een ouder toestel als de eMap.
http://gmaptool.eu/en/content/maps-garmin-fenix

Toen ik de vraagstelling in #1 las dacht ik ook aan die kaart van gmaptool zoals JaVaWa aangaf.
Data is wel van2018 maar wel actueler dan de MetroGuide v6. De kaart van GmapTool is niet routeerbaar en laat hoofdwegen als naam zien. Kleinere wegen zijn wel opgenomen als straatnaam, maar alleen te zien wanneer je de cursor er op zet. Maar niet te vinden via zoeken (Basecamp en gps).
Ben je heel echt gehecht aan de Metroguide v6 dan kan ik je nog wel verder helpen, neem dan even contact met me op via de Email button.

Ik denk dat Mapbox zoiets heeft.

Sinds wanneer maakt Mapbox kaarten voor Garmin toestellen? Mapbox ken ik wel, maar de relatie met Garmin niet…

Terugkomend op de kaarten: in het verleden maakt Garmin kaarten die heel weinig opslagruimte vergden. Aangezien nieuwere toestellen veel meer ruimte hebben is die noodzaak voor compacte kaarten er niet meer. Kaarten gebaseerd op de Openstreetmap nemen veel meer ruimte in dan de kaarten van Garmin, waarschijnlijk omdat er meer (gedetailleerdere) data in zit of misschien omdat de gebruikte software minder efficiënt is. De eerder genoemde fenix-kaart is een goede poging, maar toch minder efficiënt (en dus groter) dan de oude Garmin-kaarten. Wat me ook opviel aan de fenix-kaart is dat er een vereenvoudigingsroutine is losgelaten op de data, waardoor de wegen en begrenzingen van oppervlaktes (water, bos etc.) heel schokkerig verlopen, het ziet er niet fraai uit. Ik denk dat een pb-tje naar keesm een bruikbaarder (zij het wat ouder) resultaat oplevert.

Voor 1 keer dat ik dacht te kunnen helpen was ik te enthousiast.