MML -> OSM -tägimuunnokset?

Eikö kukaan muu halua jakaa kokemuksia MML → OSM -tägimuunnoksista?

Toukokuussa tein onnistuneen pienen kokeilun MML-aineiston muuntamisesta OSM-muotoon, kts. http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=16008&p=3

Nyt olisi aika laajentaa aineistomuunnosta, kiinnostaisi saada mm. talonnumerot, paikannimet, vesistöt ja tietysti mahdollisimman paljon kaikkia muitakin aineistoon kuuluvia kohteita.

Minä olen ryhtynyt varovasti piirtämään muutamia teitä naapurikunnista. Pieniä teitä ja varsinkin polkuja en uskalla piirtää, koska MML-kartat eivät tiedä yksityisteillä olevia esim. ajokielto-merkkejä. Pienimmät kohteet pitää siis jatkossakon käydä itse paikanpäällä katsomassa. Piirtäminen sujuu helposti Potlachilla, kun laittaa MML-kartan taustakartaksi.

Ajokiellon pystyy “derivoimaan” MML-kartasta metsäteistä, joilla puomin paikka on merkitty rastilla. Tägejä voi maastoutumisen myötä myöhemmin lisätä/muokata. Esmex kevyen liikenteen väylällä on jo hengästyttävän :wink: paljon tägejä (bicycle/foot/moped/segregated/surface/lit/cycleway/source/smoothness/lanes/snowplowing…). Moni pläjäyttää vain ne pari “pakollista” ainakin aluksi.

Polut muuttuu suhteellisen nopeasti kasvillisuuden mukaan. Osa MLL:n kartoissa näkyvistä poluista on jäänyt vuosiksi käyttämättä ja niitä ei löydä maastosta aina kovin helpolla. Joitain selvästi ilmakuvissa näkyviä polkuja olen merkannut, mutta mieluummin nekin käy itse ensin pyöräilemässä ja merkkaa sitten.

Paikallistuntemusta/maastossa käyntiä ei taida vanhat kartat tehdä turhaksi.

no uusin gdal osaa lukea MML maastotietokannan postresql tietokantaan mutta
miten siitä saisi mapnik:postgis configuroitua lukemaan sen suoraan?

ogr2osm taas pysähtyy softi virheeseen, sehän osaisi muuttaa tägit
OSM muotoon, varmaankin voisi mennä mapnik:postgis tietokantaan
suoraan.

On milenkiintoa, google earth on tempuillut ja tein siksi openStreeMap
palvelimen omaan käyttöön,… MML aineiston haluaisin lähitienoilta
toimimaan ja potlatch2 oman tietokannan muokkaamiseen,…

joni