Mij viel op dat zowel bij OSM als bij Google (en wellicht ook anderen) een straatje/stoep hier in de straat nergens op de kaart staat. Hoe kan dat ingetekend worden? Ik wil zelf eigenlijk niet gaan rommelen, aangezien ik niet precies weet hoe het moet.
de blauw getrokken streep is het pad dat mist. Als er visueel bewijs nodig is: ik zal er zo als ik de deur uit ga even langs gaan en een video maken + opnemen zodat er een gpx van komt.
Over het algemeen voegen we geen dingen toe die al standaard zijn. Dus incline=* kan weg.
Anders zouden we dat op beina alles in nederland moeten zetten
Over horse=no weet ik niet zo goed, weet iemand dat?
Wijkt het van de defaults af dan kun je die bijtaggen.
Bv een highway=path routeert voor fietsers. Mag er niet iets met wielen dan taggen we bicycle=no of vehicle=no
Soms is het toch wel handig om op een highway=path toe te voegen bicycle=yes en foot=yes. Dan weet de volgende mapper waar hij aan toe is.
De tijd dat ik rapportcijfers gaf ligt ver achter mij, maar het is goed gelukt hier.
edit
Op een highway=path is de default horse=yes
Kennelijk staat hier een bord met een ruiterverbod en heb je horse=no bijgetagd als de afwijking.
Nu denk ik zomaar dat er geen dergelijk bordje staat. Dus die regel van dat paard kan vast weg.
edit2
Bij ruiterroutes die gedeeltelijk over een stukje fietspad lopen tag ik horse=yes bij, want horse=no is de default.
In feite zal de ruiter door de berm gaan, maar anders onderbreek je de routering voor ruiters⊠Soms is het zelfs een ruiterroute.
Viel me op dat in de wijk veel highway=footway is gemapt icm met bicycle=yes⊠om fietsers te laten routeren.
Wellicht âkanâ dat beter als highway=path. ⊠suface=⊠worden getagd⊠als er geen G7 borden staan?
Genoeg om uit te zoeken hier.
het zijn wel echt veelal stoepen/voetpaden ingericht op voetgangers waar fietsers ook overheen gaan. Staan niet echt G7 borden, meeste paden zijn niet echt geschikt om echt als fietspad te dienen.
Valt mij op dat er heel veel van die paden in de wijk niet ingetekend zijn. Heb er een paar gedaan maar kan denk ik hier een weektaak van maken om ze er allemaal in te zetten.