Dat klopt maar dat is dan in strijd met Addresses - OpenStreetMap Wiki
En daarom heb ik deze discussie geopend om te komen tot een consensus voor Nederland. Het zou jammer zijn als iemand steeds adressen samen voegt terwijl iemand anders ze daarna telkens weer uit elkaar haalt.
En als de consensus nu is dat we adres nodes niet samenvoegen dan moeten we dat ook opnemen in de Nederlandse wiki.
Wereldwijd zijn er meerdere manieren om adresgegevens te verzamelen, deze manieren zijn allemaal gedocumenteerd in de wiki.
In Nederland hebben wij alle adressen individueel geïmporteerd. Deze manier van losse nodes is tot nu toe de beste manier om adressen te mappen, alle andere methoden voelen meer aan als hacks om het handmatig mappen van adressen te versnellen.
Binnen Nederland is het niet ok om adressen te verwijderen en deze samen te voegen in één node. Hierbij verwijder je de adressen omdat we in Nederland geen rekening houden met deze methode.
Ik heb gisteren een aantal van deze adressen opgelost, en je ziet hierbij ook dat soms de individuele adressen gewoon weer geïmporteerd waren.
Op het moment dat er twee poi’s op één adres zitten dan kopieer je de adresgegevens, en op het moment dat een poi zegt op twee adressen te zitten pak je er één (meestal de hoogste), en zet je de poi gegevens daarop.
Wat mij betreft mag er in de wiki opgekomen worden dat dit niet wenslijk is.
Ik vind dat helemaal niet duidelijk… Ik lees dat adressen (in principe) uit de BAG worden geïmporteerd. Maar er staat nergens dat we dit daarna, om welke reden dan ook, niet mogen “verbeteren” door meerdere adressen op één node te zetten.
Addresses and buildings in the Netherlands have been imported into OSM from government data, see BAGimport. The choice has been made to use a address node separate from the building. See NL:BAG for more background on the “Basic Records of Addresses and Buildings”. Since the BAGimport name as agreed to be used on addresses with the addr:street tag can be different to the street name value on ways, the BAGimport name is recorded in the official_name tag on streets as for example Doctorandus F. Bijlweg versus Drs.F. Bijlweg,
There is a JOSM plugin to merge updates, see BAG-importverzoeken for a forum topic where you can ask someone to do that update.
Heb je een tekstvoorstel? Liefst zonder “mogen” en “moeten”, want sommigen onder ons zijn daar allergisch voor…
Zo iets ?
Although it is allowed in OSM to combine multiple addresses on one node (within the same building). In the Netherlands, the choice has been made to have only one adres on a node.
Mogelijk nog aangevuld met ?
This is more in line with the use of the BAG import tool