Mechanische edit parking:orientation=* naar orientation=*

Het inmiddels alweer een half jaar geleden dat parking:orientation=* is gedepriceerd.

Dat was in: Street_parking_revision

In plaats van parking:orientation=* word nu orientation=* gebruikt.

Door individuele omtaggingen en nieuwe objecten in de afgelopen half jaar is het aandeel van parking:orientation en orientation nu 50/50

Aangezien deze verdeling lijkt het mij een goede tijd om een mechanische edit uit te voeren om de rest van deze tagging om te taggen.

Het gaat het om 12.000 objecten in Nederland.

Vinden wij dit een goed idee? Zijn hier bezwaren voor?

4 Likes

Goed idee. In de laatste JOSM versie gebruikt de parking preset nu ook orientation=* in plaats van parking:orientation=*

Als ik het goed lees in de wiki hoort deze mechanische edit alleen uitgevoegd te worden op ways met amenity=parking. Als de parkeerplaatsen op de weg zijn getagd, hoort de key parking:orientation omgezet te worden naar parking:orientation:left|right|both.

Goed punt, ik heb er even naar gekeken, zo te zien zijn er 607 objecten met parking:orientation die geen amenity=parking hebben: https://overpass-turbo.eu/s/1vMF

Daarvan zijn er 602 getaged met amenity=parking_space

de laatse 5 zijn:

  • 2x amenity=car_sharing
  • 1x amenity=charging_station
  • 2x highway=residential

Degene met amenity=parking_space kunnen ook omgezet worden, maar de andere 5 zou ik zo laten.

1 Like

Ik heb de edits inmiddels uitgevoerd. Alleen op de amenity=parking en amenity=parking_space. Als er al een orientation was heb ik gechecked of die gelijk was aan de parking:orientation.
De changesets heb ik opgedeeld in gebieden (gebaseerd op grote en hoeveelheid om te taggen objecten):

Limburg, Noord-Brabant en Zeeland: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Gelderland, Utrecht, Flevoland en Overijssel: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Zuid-Holland: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Noord-Holland: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Drenthe en Groningen: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Friesland: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

Edit:
Ik had bij Groningen en Utrecht alleen de steden gedaan en niet de hele provincie:
Groningen: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Utrecht : achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

2 Likes