Maximumsnelheid snelwegen

Hallo,

Ik meld even dat ik de maximumsnelheid op 4 stukken snelweg
(A28 Strand Nulde-Strand Horst, A28 Strand Horst-knp Hattemerbroek, A1 Barneveld-knp Beekbergen en A50 Knp Beekbergen-Epe - geen idee waarom die eerste 2 als “aparte” stukken worden vermeld) op openstreetmap van 130 tot 120 verlaagd heb.
Naar verluid worden deze vannacht (1 oktober) in snelheid verlaagd vanwege de stikstofproblematiek. Ik heb hier gisteren daadwerkelijk de borden 120 met zwarte tape erop zien staan.

Bron voor de trajecten: Mega-operatie Rijkswaterstaat: borden wisselen op snelwegen voor lagere maximum snelheid (AD) via wegenforum.

Wat mij daarbij opviel is dat enkele opritten van verzorgingsplaatsen (dus van de vzp de snelweg weer óp) access=destination hebben. Volgens mij volledig overbodig, want de toegang is niet beperkter dan een snelweg al is, ik heb het dan ook verwijderd, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Daarnaast ben ik wat “rigoreus” geweest: ik heb álle opritten op 120 gezet. In werkelijkheid zie ik vaak echter dat bij het begin van de oprit alleen een bord “snelweg” staat (wat 130 impliceert) en pas waar deze aantakt op de snelweg een bord 120. Dit om te voorkomen dat iemand op de navigatie naar 130 optrekt om later af te moeten remmen naar 120. Het is fout, ik weet het, maar voor het goede doel :wink: (Het milieu, en mijzelf want ik erger mij vaak aan deze “onduidelijke” bebording).

Goed bezig, alleen zou ik de oprit op 130 laten. Het komt overeen met het bord wat er in werkelijkheid staat.