Markt! Op donderdag en zaterdag.

De weg wordt dan: access=no (en misschien “foot=yes”, vooruit dan maar). Maar dan:

date_on=thursday;saturday
date_off=thursday;saturday
?

Dat lijkt me typisch van niet.

Er is wel enig belang aan de correcte weergave hier, omdat het betreffende weggedeelte ervoor zorgt, dat een flinke weg ervoor doodlopend wordt op donderdag en zaterdag. Voor wie het op de kaart wil bekijken: de markt is hier, op de Rozengracht. (En let op, er komt over een paar minuten een wijziging: niet de Czarinastraat is eenrichtingsverkeer; de Czaar Peterstraat is dat wel). Dat houdt in, dat je op ma/di/wo/vr/zo vanaf de Hogendijk naar de Stationsstraat kunt rijden, op donderdag en zaterdag kan dat niet.

Hoe te markeren?

Dit zegt de Wiki ervan:

Ik denk dus:
date_on=wednesday
date_off=wednesday

mocht het maar een deel van de dag zijn ben ik benieuwd of de hour tag op de dag slaat of dan iedere dag van toepassing is.
De plaatjes bij de tekst suggereren het laatste
Hugo

Jouw voorstel suggereert een access restriction op woensdag. Ik heb er een nodig op donderdag èn zaterdag.

Woensdag was ook de bedoeling.

op het Duitse forum is deze discussie ook al geweest en de uitkomst was: als de week dagen niet een aan een gesloten rijtje vormen kun je dat niet aangeven. Jammer, maar helaas: details hier: http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=3854

Hmm, OK. En als ik volgens deze dan de time=syntax as defined by Key:opening_hours doe? Hij zal nog wel niet gerenderd worden, maar het is dan toch de beste manier om dit (alvast) aan te geven?

Ik heb onlangs op de talk mailinglist (in een andere discussie) voorgesteld om het in een ingewikkeld access key systeem op te nemen. Dat vind ik nodig omdat dit soort tijd restricties vaak alleen voor bepaalde voertuigen gelden. Als syntax had ik voorlopig T<opening_hours periode> gebruikt. Daarmee wordt de restrictie iets als:
vehicle:TTh,Sa=no (voetgangers mogen er wel komen…)

Het is waarschijnlijk niet handig om dit nu te gaan gebruiken maar ik wilde het toch even melden. :slight_smile: Intussen heb ik het idee dat vehicle:[Th,Sa]=no beter is.