MapRoulette-challenge om surface tags toe te voegen

Hallo iedereen

Het is een tijdje geleden dat ik hier iets postte, maar jullie weten misschien nog wel dat ik vorig jaar met jullie gesproken heb over onze TomTom-projecten in OSM in Nederland.

Ik heb toen ook een paar MapRoulette-challenges met jullie gedeeld. Daarin hebben jullie ook heel wat taken opgelost, waarvoor dank! Aangezien een aantal onder jullie blijkbaar graag actief zijn in MapRoulette, vroeg ik me af of er specifieke soorten challenges zijn waarin jullie interesse zouden hebben. Dan kunnen we bekijken of we deze voor jullie kunnen aanmaken.

Om een voorbeeld te geven van hoe we kunnen helpen, deel ik graag een nieuwe “Add Surface to Highway”-challenge. Deze bevat 476 gevallen van motorways en motorway links zonder surface tag in en rond Amsterdam. Aangezien het om snelwegen gaat, kan het zinvol zijn de correcte surface tag toe te voegen.

Is deze challenge nuttig voor jullie? Bekijk de taken gerust eens en geef me een seintje als jullie vragen of opmerkingen hebben. Zoals gezegd hoor ik het ook graag als jullie suggesties hebben voor andere challenges.

Fijne week nog!

Marjan

1 Like

De snelwegen zonder surface tag vielen mij laatst ook al op. Deze tags moeten makkelijk toe te voegen zijn, aangezien er een goede dekking is van Mapillary beelden en omdat behalve die ene betonnen brug die @Tjuro laatst getagd heeft zo ongeveer alles wel geasfalteerd is. Zelf werk ik wel sneller zonder MapRoulette, dus ik raad aan om de challenge om de maand ofzo een keer te verversen (met de “rebuild tasks” optie).

Bedankt voor je feedback, Casper! We zullen de challenge na een tijdje verversen.

1 Like

Volgens Taginfo heeft nu 99,74% van de highway=motorway in NL een surface=* tag. In januari was dit nog ~81%. Ik heb me gefocust op Noord-Holland en ik ben blij om te zien dat de andere provincies ook onder handen zijn genomen.

Van de highway=motorway_link heeft momenteel ~83% een surface=* tag. Hier is dus nog ruimte voor aanvullingen.

Bronnen:
https://taginfo.geofabrik.de/europe/netherlands/tags/highway=motorway#combinations
https://taginfo.geofabrik.de/europe/netherlands/tags/highway=motorway_link#combinations

Ik heb er een paar in de gemeente Zuidplas gedaan.

1 Like

Fijn om te zien dat er zoveel surface tags zijn bijgekomen, dankjewel voor die edits!

Ik bekijk of we de challenge eens kunnen verversen.

Hoi, ik wilde even laten weten dat we de challenge ververst hebben en dat die nu 109 taken bevat, dus 109 gevallen van motorways zonder surface tag verspreid over Nederland. (Oorspronkelijk waren er 476 taken voor de regio Amsterdam alleen).