Mappingparty Leidschendam

Aanstaande vrijdag vindt er een mappingparty plaats in Leidschendam. Aanvang: 19:30. Plaats: Café de Oude Sluys, zie http://www.oudesluys.com/

Het onderwerp is het mappen van POI’s. GoMap!! versus Maps.me, websites van de Karwei’s e.d. leegplukken om het toch wat krakkemikkige POI-niveau in Nederland op te krikken etc. En we gaan natuurlijk een paar ontbrekende POI’s mappen.

Misschien wel de meest actieve POI-mapper van Nederland zal er bij zijn: Math1985. En in ieder geval ikzelf.

Laat ff weten als je er ook bij bent.

Cheers, Johan

Hier moet ik natuurlijk bij zijn :wink:

Goed idee Johan, maar ik kan er niet bij zijn.
Ik hoop dat jullie maps.me eens goed bekijken, want mijn ervaringen vandaag om met maps.me iets te mappen stemmen alleen maar droevig. GoMap! is stukken beter als editor.
Het probleem is natuurlijk dat duizenden gebruikers van maps.me nu bezig zijn de kaart te vervuilen sinds die app (die als POI zoeker heel goed werkt) nu ook een edit functie heeft gekregen.

Helaas kan ik er ook niet bij zijn.
Volgende keer beter.

Johan,
Kun je deze link ook meenemen in je verhaal.
Misschien is het noodzaak dat niet allen marc en ik (en misschien nog anderen) de edits blijven controleren.
Ik maak me ook grote zorgen over de vervuiling.

Wel een kanttekening: de data KAN wel heel nuttig zijn, maar wordt helaas vervuild geplaatst en lang niet altijd wordt voldoende ingezoomd zodat de node echt honderden meters van de lokatie afzit.

Ook worden vaak verkeerde keys aan de note gehangen, waardoor er een restaurant geplaatst wordt terwijl het een dorpshuis betreft. In dit voorbeeld is de data echt wel nuttig maar door een gebrek van MAPS.ME vult de gebruiker maar een key in die “er het dichtst” bij komt.

http://mmwatch.osmz.ru/?country=The+Netherlands

In bovenstaande link kun je echt veel voorbeelden zien die nawerk behoeven.
En helaas gebeurd dit in 99% van de gevallen niet door deze “nieuwe” mappers.

Veel plezier morgen!

edit:
euuhhh vandaag het is inmiddels al 0.06 uur

Hoeveel mensen verwachten we?