Mapping Party Putten

De 2de MappingParty zal gehouden worden in Putten op de Veluwe.

In een prachtige omgeving heeft de gemeente twee nieuwe wijkjes laten bouwen: “Husslerveld” en “Bijsteren”.
Op OSM is het een gapend gat die we deze dag gaan opvullen.

We willen toch niet dat G… op dat punt beter is dan OSM?

Ik nodig jullie uit in mijn eigen ‘huis cafe’. Gratis Wifi, Free Beverage and Beer.
Geef aan welke datum je kunt en komt."

Ja, dat lijkt me leuk !!

Had een foutje gemaakt, ik kan die met 2 datums.

OK…ik kon het zelf wijzigen/verwijderen.

Nog 5 dagen en dan zal de definitieve keuze worden gemaakt.

Mappen in Edelhertendorp … Putten dus.

Alle gegevens vind je hier

Heb je zin en wil je nog mee kiezen link dan door naar: Keuzeformulier.

Het bier staat al koud.

Ik kan me niet zo voorstellen wat er op een mapping party allemaal te beleven is, maar ik zou er veel mee geholpen zijn om iemand eens bezig te zien met het maken ven een kaart. En als er iemand is die me wat op gang kan helpen met het, bijvoorbeeld, inpassen van een nieuw stukje fietspad of ander stukje weg. Kan dat op een mapping party?

Beste CorneliusCook,

Dat is nu het geweldige bijkomstigheid. Op een MappingParty gaat het er om dat we met elkaar een stukje werk oppakken. Zeker beginners worden, als die wens er is, aan een ervaren Mapper gekoppeld. Tesamen loop je door een bepaald gebied met een zg. WalkingPaper en legt je bevindingen vast. Doorgaans duurt dat een uurtje. Vervolgens zoek je Internet op (neem ev. je eigen laptop mee) en ga je samen de verzamelde gegevens invoeren. Het spreekt vanzelf dat dan iedere vraag gesteld kan worden en proberen we, vooral de lastige, gezamelijk te benatwoorden. Een leuke recentelijk probleem: Hoe map je een “Hondentrimsalon” :wink:

Ik hoop je nieuwsgierig gemaakt te hebben en zie je graag volgende maand in Putten.

groet
ZMWandelaar

Hoi allemaal,

Het wordt tijd om de Datum voor toch de 2de Party van dit jaar vast te stellen.

Mapping Party Putten 2010 zal gehouden worden op 24 oktober 2010
Ontmoetingsplaats: Gebbekuillaan 9 te Putten ( Map )
Start: tussen 12:30 en 13:00 uur

Als je ook besluit te komen, de deelnemerslijst is nog te vullen: Deelnemerslijst

Tot dan.

Ik heb de wiki lichtelijk aangepast, en de mapping party ook in de kalender gezet.

Dank je.

Ik kijk er erg naar uit.

Hoi Mede-Mappers,

Na de succesvolle Mapping Party in Utrecht was het al aangekondigd: Mapping Party Putten.
Voor de Mappers van het eerste uur en voor Mappers van een wat later tijdstip ligt er bij ons een uitdaging.
Bijsteren is een nieuwe wijk en staat nog niet op de OSM kaart.
Doordat alles, behalve de basis wegen, nog getagt moet worden, is het de unieke gelegenheid om de nodige vaardigheden te leren of aan te scherpen. De moderne wijk zal weer voor de nodige hoofdbrekens zorgen. “Hoe taggen we dit nu weer … ?”.

Laat hier weten dat je komt.

We zien jullie graag volgende week in Putten.

ZMWandelaar en MFabriek

Ik heb me net per mail aangemeld :slight_smile:

Tot ziens allemaal!

Edit: Nee, toch niet… :frowning:

Ik ben helaas verhinderd … :frowning:

Zie dat er behoorlijk gemapt is als ik de Keepright kaart zo bekijk, en vergelijk met de OSM kaart van 29 september.

Zondag middag, 13:00 uur. Trappelend van ongeduld zitten 5 onverschokken OSM-Mappers bij mij in de woonkamer achter een heerlijk bakkie koffie/thee. Na aankomst van Henk Hoff krijgen we een korte uitleg over de onderhavige wijk. Opspliting is 4 ‘groepjes’ is snel gedaan.
Frank Stegging, Andre Engels, Henk Hoff, Martijn Fabiek en ik-zei-de-gek vertrokken met lege walking papers en keerden na 1,5 uur weer terug met rijk gevulde aantekenvellen.
Het weer was uiterst aangenaam. Het was droog en de zon scheen. Dus veel beter dan het jaargetijde en de weersverwachtingen van de afgelopen week mochten doen vermoeden.
Ook de thuiskomst was zeer aangenaam te noemen. De vrouw des huizes had zich uitgesloofd en had zorg gedragen voor een lekkere warme houtkachel en idem pan met Oud-Brabantse Erwtensoep.
Na 2,5 uur noeste arbeid op de batterij laptops was OSM een prachtige woonwijk rijker en was de Vrouw des huizes 7 liter soep armer. Vooral ode aan de eetlust van Andre. :wink:

Terug kijkend op de twee MappingParties van 2010 kan ik slechts een conclusie trekken: Ze zijn gezellig, leerzaam, productief en de moeite waard om in 2011 regelmatig te herhalen.