Mapper wil bruggetjes op highway=path zetten

Wat me telkens weer verbaast is hoe een nieuw topic binnen de kortste keren ontspoort naar een geheel ander onderwerp.

We beginnen met hw=path en zijn nu op residential beland. Is het zo moeilijk eerst goed te lezen, te begrijpen, het in te laten zinken, een passend antwoord te genereren en dan pas te posten en niet allerlei minder relevante zaken erbij te halen?

Tot Gekke Henkie (nomen est omen?) wil ik me wenden met een paar adviezen: In dit forum zijn zeer actieve mappers die proberen op iedere vraag antwoord te geven. Dit antwoord gebaseerd op ervaring en **consensus** binnen de mapping community.

Het is niet aan jou om deze consensus en best practices te negeren en op basis van jouw eigen inzicht, onterecht begrepen (niet zo goed onderhouden bovendien) wiki’s het mapwerk van ervaren mappers zomaar te veranderen.

Als anderen, onder wie eggie, jouw changesets terugzetten is het niet om jou te corrigeren maar om het goede werk van anderen te herstellen.

Als jij inhoudelijk vindt dat anders gemapt dient te worden, dan zou ik eerst eens kijken hoe de rest van de wereld zaken mapt, je inlezen in andere forumdiscussies waar consensus bereikt is en, als je dan toch bij je standpunt blijft: eerst hier in dit forum vragen waarom dingen zo gemapt zijn als ze zijn, met een inhoudelijk voorstel komen waarom jij denkt dat het anders moet en als er ruime consensus bereikt is voorstellen zaken anders te mappen, de wiki aanpassen etc.

Je laatste posting: “Geef eerst antwoord op mijn vraag” is niet de manier waarop we in dit forum respectvol met elkaar omgaan.
Ook je eerste posting had je met een andere meer inhoudelijke titel als: “Wat is de juiste tagging van een pad over een brug?” kunnen starten.

Ik vraag je nadrukkelijk je toonzetting te wijzigen (en misschien ook eens een uur na te denken voor je beantwoordt).

Wees er ook van bewust dat de DWG je mogelijk ook een tijdelijke ban op OSM kan geven om te voorkomen dat je rücksichtlos het werk van anderen naar eigen inzicht blijft beschadigen.