mapper blijft hardnekkig op gebouwen zelf taggen

Deze maps.me -mapper blijft hardnekkig adressen en info op de gebouwen taggen. Er volgt op de vele vragen/opmerkingen geen enkele reactie. Wellicht denkt zij/hij wat een zeur.
Zaken die ik net verbeterd heb worden onmiddellijk toch weer veranderd. :frowning:
https://www.openstreetmap.org/user/PascalleS/history#map=14/50.9120/5.9354
Met mapse.me mappers is het vaak lastig communiceren.

Wie krijgt het wel voor elkaar om contact te maken?

edit2: Inmiddels heeft mapper gereageerd. Ze weet echt niet wat ze fout doet. Het zal inherent zijn met maps.me. Wellicht zie je daar de adresnodes gewoon niet. 'k heb mapper aangeraden om met een reguliere editor te kijken.

Maps.me even geprobeerd en er is nog niets veranderd sinds eerdere discussies.

Zie screenshots hieronder. Ik heb eerst de adresnode op mijn huis geslecteerd en krijg dan het linkerscherm, als ik dan ā€˜De locatie bewerkenā€™ kies, volgt het rechterscherm.
Dat schiet natuurlijk niet op.

Maps.me, tja, van mij mogen ze de editor er ook helemaal uit halen. Volgens mij weten de meeste (niet alle!) maps.me gebruikers niet 100% waar ze mee bezig zijn. Dan kan je de gebruikers niet heel veel verwijten lijkt mij, maar ligt het aan hoe die app in elkaar zit.

JOSM (of voor kleine dingetjes iD) zijn denk ik betere editors.

Op zich is het goed als ook mensen die niet 100% weten hoe het in elkaar steekt, bijdragen kunnen leveren. Inderdaad, de app moet dan zorgen dat het niet fout gebeurt. Dus als die fout is, moet dat aan de bouwer/uitgever gemeld (blijven) worden.

Zojuist met Go Maps!! de tagging van een gebouw aangepast. Ook met Go Maps!! is de verleiding groot om adresgegevens aan het gebouw te hangen ipv de adresnode. Want hij biedt de adres:-tags aan als je het gebouw selekteert en op Tags tikt. Geen info over tips, waarschuwingen of afspraken, ook niet bij het uploaden. Maar als je het weet, dan kan je het goed doen.

Maps.me ook geĆÆnstalleerd op mn samsung. Ik kan op het huisnummertje tikken, dan Locatie bewerken, en dan kloppen de tags. Dat een huisnummer een locatie is en dat daar alle adresgegevens aanhangen spreekt niet echt vanzelf, je moet er echt wel op gewezen worden anders doe je het verkeerd.

Dus ik ben bang dat het toch is: blijven aanspreken en blijven verbeteren.

Wat me opvalt aan mappers met GoMaps is het feit dat een ā€œcommentaarā€ van de edit vaak ontbreekt.
Met maps.me worden er vaak nodes gemapt met info terwijl de info soms al op het gebouw staat. ā€¦kennelijk is dat dan niet makkelijk te zien.

Ze zouden in die apps toch iets meer kennis van de afspraken moeten inbouwen.

Het Eschermuseum in Den Haag omvat meerdere huisnummers. Er is geen adresnode en de adresgegevens zijn aan het gebouw gehangen. Is dat korrekt?

Dat is historisch zo gegroeid en bij de BAG import (17-3-2014) niet gecorrigeerd.
Je kunt zelf die geschiedenis opvragen in JOSM door het object te selecteren en dan op Ctrl-H te druken.

Feitelijk missen we daar nog adresnode 76, maar die zie ik ook in de BAG niet staan. Het museum heeft nu 74, en dat klopt volgens hun website.

Je zou kunnen overwegen de boel een beetje op te schonen. Adresnode apart, daar alle data van het museum opzetten en dan de BAG gegevens op het pand. En je zou dan building=yes kunnen vervangen door building=public.

Edit: opmerking verwijderd.

Dus het is niet korrekt volgens huidige afspraken. Dank.

Voorzover mij bekend mag je de grootste eenheid taggen, dus dat zou correct zijn. edit: Maar niet bij een adres.

Alle gebouwen/complexen met namen en funktionele gegevens en soms meerdere huisnummers aan het Lange Voorhout zijn getagd met het adres aan de adresnode en de rest aan het gebouw. Ik ga dat maar zo laten, want kennelijk levert dat geen probleem op. Dan kan ik mijn tijd beter besteden aan het verbeteren van bijvoorbeeld Hitland in Nieuwerkerk. Toevoegen van vergeten groenstroken, de overgeslagen volkstuintjes intekenen, die soort dingen.