Många notes längs E18 i Värmland

Längs E18 mellan Vallnäsmötet Note: 4530382 | OpenStreetMap och norska gränsen Note: 4530434 | OpenStreetMap blev det typ 30 nya notes av en anonym användare som för min del verkar som anteckningar för en plan om utbygnad av vägen.
Men där finns ingenting på trafikverkets sida
Karta - www.trafikverket.se
Bara en privat dröm eller mer?
Stänga hela kalaset eller inte?

gissar jag

Förklarar en del men konstigt att man hittar ingenting här Våra projekt - www.trafikverket.se man är väl inte redan klart med allt.
Många objekt som nämns i denna notes hittar man inte med en sökning på Google så jag är inte säkert att de är del av en pågående projekt…

Notes ska väl ändå var om sådant som finns eller är under uppbyggnad (och kanske vissa ruiner mm.)?
Politikers och myndigheters önskedrömmar är inget vi ska kartera.

Nu har det kommit en ny sammling med notes av samma typ i ett annan område.
Jag stänger hela kalaset.
Tyvärr är det ju en anonymt användare, så inte mycket man kan göra…

Edit:
Verkar vara på väg från Umeå till norska gränsen, ännu inte i Storuman, blir väl lite städning till ikväll…

Passive agreessive :smiley: “Notes är för att raportera fel på kartan inte för att visa önskemål eller drömmar”.

Det verkar som at användaren försöker angi ändringar, men som text istället för som edits.

Nu blev det stopp i Västansjö söder om Hemavan. Tillfälligt eller byggstopp? Vi skall se. :wink:

Användaren kanske har tänkt lägga in den nya vägen som proposed, sen construction och till sist en en färdig väg och vill komma ihåg vad de olika delarna heter m.m…

Vad är problemet med det och vad ger dig rätt att stänga användarens kommentarer? Det är inte spam och de innehåller inget fel.

Om målet var 0 anteckningar skulle den funktionen tas bort. Nu finns den och folk använder den på olika sätt.

Ja kannske var jag för snabbt och för hård igår.
Jag är gannska säkert att jag skulle inte ha reagerat på samma sätt om det varit en användare med ett konto som man kan komma, eller minst försöka att komma, i kontakt med.
Men en “användare” som läger upp typ 150 notes anonymt, det ser jag som spam.

1 Like

Du får skriva i en av noterna att användaren bör skapa ett konto och sen hellre göra edits än att lägga ut notes. Ev. kan användaren komma hit till forumet och säga hej.

Gjort i den sista note

1 Like

En del använder Notes som en personlig anteckningsbok.